ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم),پيشينه پژوهش توانمندی صادراتی,پيشينه تحقيق مدل های مرتبط با صادرات,پيشينه نظري,چارچوب نظري موانع و مشکلات صادرات,دانلود مباني نظري استراتژی توسعه صادرات,مباني نظري گرایش به صادرات
دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) در 39 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و اهمیت صادراتصادرات به معنی فروش بین المللی کالا و خدمات به خارج از مرزهای کشور تولید کننده و ورود ارزهای خارجی به داخل یک جریان ورودی در اقتصاد کلان کشور محسوب می شود.در اقتصاد کلان و چرخه جریان نقدی کشور بعد از تولید به عنوان دومین عامل استراتژیک عرضه اقدام می نماید. در هر اقتصادی چه پیشرفته و چه در حال توسعه تولید و صادرات وابستگی متقابل با یکدیگر دارند و به صورت زنجیره ای به هم وابسته اند چرا که افزایش یکی موجب افزایش دیگری شده و بر عکس اهمیت روز افزون استقلال از درآمدهای نفتی به دلیل نوسانات و بی ثباتی قیمت و تقاضای جهانی نفت که درآمدهای دولت و اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر عوامل برون زا قرار می دهد باعث شده است تا نقش صادرات غیر نفتی فراتر از ابزاری برای کسب درآمدهای ارزی مطرح شود، به نحوی که نظر بسیاری از صاحب نظران و پژوهشگران اقتصاد به سمت تحلیل وضعیت موجود صادرات غیر نفتی معطوف شده است.مشکلات ناشی از اقتصاد تک محصولی و اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی، اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر عوامل خارجی از جمله نوسانات بهای جهانی نفت قرار داده است.کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی در بعضی مواقع به روشنی اثرات منفی اتکای بیش از حد اقتصاد کشور به درآمدهای نفت را نشان داده و در واقع هشدارهای صاحب نظران اقتصادی کشور را بر جسته ساخته است.بی تردید عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده دولت از محل صادرات نفت نه تنها بر اجرای طرح های مختلف و اقتصاد کشور تاثیر خواهد گذاشت، بلکه بر آینده اقتصاد و برنامه ها و طرح ها اثرات منفی مضاعفی خواهد داشت.ودر نتیجه موجب بروز مشکلات عدیده در بخش های مختلف اقتصاد کشور خواهد گردید از طرفی یکی از عوامل مهم دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی پایدار، رونق صادرات است که مهم ترین هدف سیاست گذاری در بخش تجارت خارجی را تشکیل می دهد(ایمانی،1389).2-3)انواع صادرات    صادرات قطعی: عبارتست از خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی کشور بمنظور فروش، استفاده یا مصرف در خارج از قلمرو گمرکی کشور.صادرات قطعی با توجه به مقررات صادرات  و واردات از نظر عاملین آن می تواند از طریق بازارچه های مرزی و شرکت های تعاونی مرز نشینان و تجار انجام گیرد.واحدهای تولیدی نیز می توانند از طریق خرید متقابل و ورود موقت مواد اولیه نسبت به تهیه کالا و صادرات آن اقدام نماید.    صادرات موقت:عبارتست از خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی بمنظور عرضه و نمایش در نمایشگاهها، تعمیر،  و فرآوری در خارج از قلمرو گمرکی کشور و سپس باز گرداندن آن به داخل قلمرو گمرکی.    صادرات قطعی در حجم تجاری:در قانون امور گمرکی وآئین نامه اجرایی آن در خصوص ملاک تجاری بودن کالا، مطلبی ارائه نشده است،لذا با توجه به آئین نامه اجرائی قانون مقررات صادرات و واردات ملاک تجاری بودن کالای صادراتی این است که صدور آن بمنظور فروش باشد، این منظور نیز توسط گمرک احراز می گردد.بنابراین تعریف، آنچه را که به تشخیص گمرک برای فروش به خارج از کشور، برده می شود، باید تشریفات صادرات قطعی تجاری روی آن انجام شود.    صادرات قطعی غیر تجاری:صادرات قطعی غیر تجاری از طریق پست و مسافر انجام می گیرد.    صادرات مجدد:کالای خارجی که با انجام تشریفات مربوط به ورود قطعی از گمرک ترخیص شده است، چنانچه به کشور ثالث صادر شود،این عمل را صدور مجدد می گویند.برای ترخیص این گروه از کالاها مانند همه کالاهای وارداتی به گمرک، حقوق گمرکی و سود بازرگانی پرداخت می شود، لکن در صورت صدور مجدد آنها، برای باز پس گرفتن حقوق گمرکی و سود بازرگانی پرداخت شده مقرراتی وجود ندارد.    ترانزیت خارجی:عبارت است عبور کالای خارجی از سرزمین کشور.کالای ایرانی که تشریفات صادرات قطعی آن انجام شده و از کشور خارج شده است چنانچه در ارسال به مقصد دیگری، لازم باشد که از سرزمین ایران عبور کند، روی آن تشریفات ترانزیت خارجی انجام می شود.ممکن است کالای خارجی که از کشور عبور می نماید توسط یک بازرگان ایرانی از یک کشور خریداری شده و به کشور ثالثی فروخته شده باشد،که در این صورت عمل بازرگان، «صدور خدمات بازرگانی» نام دارد و نه صدور کالا(محمدی و همکاران،1378).                                    تاریخچه توسعه صادرات و فلسفه آنتوسعه صادرات کالا در کشورهای در حال توسعه همیشه در تمام استراتژی های بلند مدت توسعه، یکی از اجزا اصلی بوده است.توسعه صادرات در دو زمینه صادرات کالاهای اولیه و صادرات کالاهای ثانویه(محصولات صنعتی)مطرح می باشد تاکید عمده کشورهای در حال توسعه در خصوص توسعه صادرات اولیه به قبل از دهه 1950 میلادی بر می گردد.کشورهای مستعمره آفریقایی و آسیایی که در آنها خار جی ها مالکیت منابع کانی و کشاورزی را بر عهده داشتند، از جمله نمونه های کلاسیک مناطقی هستند که دارای شکل اولیه سیاست نظریه خارج بوده اند.علاوه بر سراب رشد و توسعه(در نتیجه توسعه صادرات اولیه)می توان تامین نیازهای ارزی، بهره برداری مطلوب تر از امکانات داخلی و صدور مازاد تولید داخلی و نهایتا حل شدن در بازار جهانی و گرایش در جهت تخصص و تخصیص منابع بر اساس اصل مزیت نسبی که ابتدا توسط ریکاردو مطرح شد و سپس توسط عده ای ار اقتصاددانان، از جمله هابرلر   ،مارشال ، هکشروارهلین  و… توسعه یافت، که از جمله دلایل اساسی گرایش به توسعه صادرات اولیه بیان شده است.چرا که مواد معدنی می بایستی در جایی  تولید شود که یافت می شوند.تولیدات کشاورزی از قبیل چای و قهوه  و بطور کلی مواد اولیه صنایع مصرفی غذایی در جایی قابل تولید است که از شرایط اقلیمی و جغرافیایی متناسب بر خوردار باشد.اما از آن جایی که کشورهای در حال توسعه فاقد فن آوری و دانش لازم برای تبدیل تولیدات اولیه به ثانویه بوده ودر نتیجه برای تولید و استخراج تولیدات اولیه مذکور نیازمند واردات فن آوری و دانش لازم از کشورهای پیشرفته می باشند.لذا به این منظور تولید هر چه بیشتر کالاهای اولیه برای تامین نیازمندی های ارزی را می طلبد. علی هذا، با وجود تلاش های بیشتر این کشورها، اوضاع نسبی آنها بدتر و شکاف بین کشورهای پیشرفته و عقب مانده بیشتر شده . این مساله توجه بسیاری از صاحب نظران را بخود معطوف ساخته است (فتحی،1384).عدم موفقیت کشورهای در حال توسعه در خصوص اهداف توسعه صادرات محصولات اولیه از یک طرف، به ماهیت صادرات کالاهای اولیه، روابط تجاری موجود بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و از طرفی به ساختار داخلی اقتصاد این کشورها مربوط است.کالاهای اولیه عمدتا دارای کشش درآمدی تقاضای پایین هستند.بنابر این میزان افزایش تقاضا در بازار مصرف کمتر از افزایش درآمد خواهد بود.از طرفی، ظهور مواد اولیه غیر طبیعی و مصنوعی با پیشرفت فن آوری در جهت صرفه جویی در مصرف مواد اولیه از سوی دیگر دائما بر رشد تقاضای کالاهای اولیه و معدنی تاثیر منفی زیادی داشته و دارد.همچنین سیاست های حمایتی کشورهای توسعه یافته از بخش اولیه اقتصادشان این جریان تاثیر گذاری را تشدید می نماید.این سه عامل همراه با عرضه بیشتر کالاهای اولیه توسط کشورهای در حال توسعه، با رشد نا کافی تقاضا برای این گونه کالاها، موجب افت رابطه مبادله و نقصان فرایند صادراتی این کشورها شده است.حاکمیت غالب شرکت های چند ملیتی بر بازار تولید و مصرف و ضعف کشورهای در حال توسعه در زمینه های صدور و بازاریابی از یک سو،سبب شده قیمت گذاری،میزان و نوع تولید در کنترل این شرکت ها بوده واز طرف دیگر،فواید صادراتی بگونه بسیار نا برابر بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته توزیع گردد.مجموعه عوامل فوق سبب شده که کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به میزان معینی از کالاهای صنعتی مورد نیاز خود از کشورهای توسعه یافته، کالاهای اولیه بیشتری صادر کنند. این مساله سبب تردید در دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی مورد نظر این کشورها از طریق توسعه صادرات کالاهای اولیه گردید و پاره ای از صاحب نظران مسائل توسعه را به اندیشه واداشت.عقیده غالب در آن دوران برای مقابله با کاهش بازارهای جهانی محصولات اولیه افزایش کسری در موازنه پرداخت ها، رشد و توسعه اقتصادی به دنبال تحقق و توسعه صنعتی در نتیجه بکارگیری استراتژی جایگزینی واردات بود که این خود نیازمند تلاش به منظور جانشین کردن کالاها، که غالبا کالاهای صنعتی قبلا وارد شده، منابع داخلی تولید و عرضه می باشد.به هر حال این استراتژی نیز مدینه فاضله مورد انتظار کشورهای در حال توسعه را محقق نساخت(فتحی،1385).ناکامی راهبران صنعتی شدن از طریق جایگزینی واردات زمانی قوت بیشتری گرفت که راهبرد جانشینی برای آن در صحنه ظاهر شد که تمام نشانه های موفقیت را نیز دارا بود.با وجود سابقه ذهنی نا مناسب و احساس عدم موفقیت در زمینه توسعه صادرات کالاهای اولیه، که از گذشته وجود داشت، این بار رویای توسعه صادرات حول صادرات کالاهای صنعتی یا ثانویه دور میزد.تحت این شرایط، کالاهایی قابلیت صدور خواهند داشت که ارز حاصل از صادرات آنها بیش از صرفه جویی ارزی ناشی از جایگزینی واردات باشد،و نیز عاری از مشکلات صادرات کالاهای اولیه (کشش قیمتی و درآمدی تقاضای نا چیز روابط،مبادله و …)می باشد (فتحی،1385).در اواخر 1950و اوایل 1960،سخنان بسیاری در خصوص مشکلات جهان سوم و تشدید شکاف بین این کشورها و کشورهای توسعه یافته بر زبان ها رانده می شد.در همین ایام اعلام “دهه توسعه” از جانب رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، جان اف کندی، در سال 1961 برای ارتقا سطح زندگی ملل مختلف جهان از سوی اعضای سازمان ملل متحد مورد استقبال قرار گرفت که به تبع آن مجمع عمومی سازمان ملل در 19 ذسامبر 1961 طی قطعنامه ای به این پیشنهاد و تصمیم،جامعه عمل پوشاند.و برای دستیابی به اهداف آن از کشورهای عضو سازمان های تخصصی خواسته شد،ساستهایی را تعقیب کنند که کشورهای عقب مانده و نیز کشورهایی که به صادرات تعداد معدودی کالاهای اولیه متکی هستند، بتوانند میزان بیشتری از محصولات خود رت با قیمت ثابت و مناسب، در بازارهای وسیع تر بفروشند،و قادر گردند هزینه های توسعه اقتصادی خود را از طریق درآمدهای ارزی خویش و پس انداز داخلی تامین نماید تا در نتیجه سهم مناسبی ازدرآمد حاصل از استخراج و فروش منابع طبیعی کشورهای در حال توسعه که با استفاده از سرمایه های خارجی به دست می آید نصیب این کشورها گردد.در زمینه تجارت کالاهای ساخته شده و کالاهای اولیه با توجه به ضرورت افزایش درآمدهای ارزی کشورهای در حال توسعه می باید اقدامات موثری انجام شود؛ چرا که افزایش درآمد سرانه در کشورهای در حال توسعه به میزان 50 درصد نیازمند افزایش واردات است.یکی از دلایل این مطلب این است که هرگونه شتاب و تسریع در نرخ رشد،محتاج سرمایه گذاری های اضافی می باشد،که به واردات وابسته است و در نتیجه واردات در حد بالاتری از درآمد، افزایش پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر برای حفظ تعادل تراز پرداخت ها و یا جلوگیری از کسری بیشتر آن، صادرات بیشتر کالاها را ضروری می نماید.در هر حال،تعیین دهه توسعه سبب انجام مطالعات، مذاکرات و اقدامات بسیار وسیعی در کلیه جنبه های مسائل اقتصادی کشورهای در حال توسعه(به ویژه در زمینه تجارت)از جانب محافل علمی،دولت ها،سازمان های منطقه ای،بین المللی و تخصصی گردید که در مرحله اول منجر به روشن شدن شمار زیادی از مسائل و مشکلات ودر مرحله بعد،موجب انجام اقداماتی هر چند محدود، در این خصوص شد.تصمیم تشکیل اولین کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در سوم اوت 1962 یکی از اقدامات اساسی در این راستا بود که در 23 مارس 1962 در ژنو تشکیل شد (فتحی،1384،ص28) .توسعه بازرگانی بین المللی و اهمیت آن در توسعه اقتصادی، مسائل بازرگانی بین کشورهای با سطح متفاوت توسعه و نظام های اقتصادی و اجتماعی مختلف، مطالعه روندهای بلند مدت تجاری کشورهای تولید کننده محصولات اولیه، اتخاذ تدابیر و عملیات لازم به منظور حذف موانع تجاری و مبادرت به گسترش بازار برای صادرات مواد اولیه و تثبیت بازار محصولات اولیه به قیمت های عادلانه با در نظر گرفتن موافقت نامه های مربوط به مواد اساسی و اولیه، اتخاذ تدابیر مالی بین المللی به منظور جبران خسارت مالی، اتخاذ تدابیر لازم جهت تنوع بخشیدن و گسترش صادرات مواد مصنوعی و نیمه ساخته شده کشورهای در حال توسعه برای افزایش سهم آنها در بازرگانی جهانی، بهبود تجارت نا مرئی کشورهای در حال توسعه و کاهش پرداخت های مربوط به حمل و نقل و بیمه،تعیین اثرات گروه های اقتصادی منطقه ای و تامین اعتبارات مالی و هماهنگ ساختن سیاست های بازرگانی و مالی از جمله مسائل مورد بررسی کنفرانس مزبور بوده است. بنابراین با توجه به عدم موفقیت راهبرد جایگزینی واردات و دیگر مشکلات کشورهای در حال توسعه از یک سو و مساعد شدن جو بین المللی جهت مقابله با مسائل توسعه نیافتگی کشورهای در حال توسعه از سوی دیگر راهبرد توسعه صادرات به عنوان یک راهبرد توسعه صنعتی جهت دستیابی این کشورها به رشد و توسعه اقتصادی از سوی شماری از این ممالک انتخاب شد،تا در نتیجه آن درآمدهای ارزی لازم برای توسعه حاصل و توسعه صنعتی تحقق یابد،ولی از آن جایی که لازمه صنعتی شدن ایجاد و گسترش بخش صنعت و تولیدات صنعتی می باشد و این کشورها نیز در ابتدا برای ایجاد پایه های صنعتی لازم در جهت توسعه صادرات صنعتی با استفاده از امکانات مالی بین المللی ارزان آن زمان، توانسته اند به موفقیت های چشمگیری در زمینه صدور محصولات ثانویه و صنعتی دست یابند.چه بسا اگر منابع مالی بین المللی در دسترس این کشورها نبود اجبارا به مانند دهه های گذشته و بسیاری دیگر از کشورهای در حال توسعه، برای تامین نیازهای ارزی، ناگزیر به صادرات کالاهای اولیه خود بودند(فتحی،1384). وفور نیروی کار ارزان و منالع طبیعی فراوان، یکی دیگر از دلایل اساسی طرفداران تجارت آزاد و استقلال از مزیت های نسبی برای توسل به توسعه صادرات بوده و بر همین اساس، نظریه پردازان تجارت آزاد و حامیان راهبرد توسعه صادرات معتقدند که ایجاد صنایع کاربر یکی از زمینه هائی است که کشورهای در حال توسعه در آن از مزیت نسبی برخوردارند. در این صورت کشورهای در حال توسعه خواهند توانست از طریق توسعه صادرات کالاهای ثانویه بر مشکلات توسعه نیافتگی خود غلبه نمایند.قطب بندی های ایدئولوژی و سیاسی نیز در این ارتباط سهم بسزا داشته است.هیچ بعید نیست که سردمداران نظام سرمایه داری و مخالفان کمونیسم، برای اثبات برتری نظام خود، جار و جنجال هائی در صحنه بین المللی به راه نیندازندو یا ساخت های اقتصادی متناسب با نظام خود را در مقابل اقتصاد بسته، رقیب علم کنند.از آنجا که لازمه این کار توسل به تجارت آزاد و لا جرم حل شدن در بازار جهانی است که اساس نظام سرمایه داری و اقتصاد بازار می باشد(اگر چه خود کشورهای توسعه یافته دارای اقتصاد بازار، کمتر به این توصیه ها عمل کرده اند)طبیعی است که توجه به توسعه صادرات گریز ناپذیر است.چنان چه تعصب صنعتی شدن که در آن نه، تنها راه توسعه اقتصادی پنداشته می شد، به این مساله اضافه شود، راهبرد توسعه صادرات و کالاهای ثانویه، تنها مسیری که رسیدن به مدینه فاضله، برای طرفداران آن قابل تصور می باشد (فتحی،1385). در ادبیات اقتصادی، کشورهای تازه صنعتی شده را اغلب کره جنوبی، تایوان، هنگ کنگ، سنگاپور و برزیل و در مواردی مکزیک، می دانند.اگر چه عملکرد صنعتی این کشورها قابل توجه است ولی دو سوال اساسی در ارتباط با راهبرد توسعه صادرات مطرح است؛ اولا چه عامل یا عواملی سبب موفقیت این کشورها شده است؟ ثانیا آیا امکان ندارد تداوم موفقیت های آنها در زمینه توسعه صادرات در آینده امکان پذیر خواهد بود؟ وآیا بکارگیری این راهبرد برای دیگر کشورهای در حال توسعه، موفقیت آمیز می باشد یا خیر؟ اگر چه پرداختن به علل موفقیت این کشورها و اثبات تجویز آن برای دیگر کشورها خارج از بحث این قسمت از بررسی می باشد ولی تابیر هیوبرت اشمیتز  موفقیت راهبرد صنعتی شدن یا جهت گیری صادراتی در کشورهای تازه صنعتی شده برای حفظ تداوم موفقیت های خود در زمینه گسترش صادرات با گرفتاری های جدی روبرو هستند و برای کشورهایی که که خواهند همان راه آنها را بپیمایند این دشواری ها شدیدتر است.بنا بر این نمی توان آنرا برای تمام کشورهای در حال توسعه به طور موکد توصیه نمود.چرا که تحقق توسعه صادرات و به تبع آن توسعه صنعتی مربوط به فراهم آمدن مجموعه شرایطی است که ممکن است اغلب کشورها فاقد تمام و یا تعدادی از آنها باشند. عزم وتعهد دولت در فراهم نمودن زمینه های تشویقی و حمایتی از صنایع و صادرات کالاهای صنعتی، اجرای همه جانبه این راهبرد(در عرض برخورد اتفاقی و جزئی)که در برگیرنده سیست های سازگار در مورد بازار ارز و صادرات و واردات می باشد. ثبات سیاسی که اجرای این سیاست ها را به طور مستمر و در طول زمان نسبتا طولانی تعیین نماید. وجود نیروی انسانی ماهر لازم، نیروی کارآفرین، پایه صنعتی مناسب،زیر بناهای کافی،دستمزدهای قابل تامل، دسترسی به سرمایه،مقیاس مطلوب بازار و بر خورداری از توانایی جذب و توسعه فن آوری از جمله عوامل و شرایط مزبور می توان نام برد(وظیفه دوست،1388).قسمتهایی از پیشینه پژوهش:درموسگلو و همکاران (2012)  مقاله ای را تحت عنوان «تاثیر خدمات دولتی برای ارتقاء صادرات بر دستیابی شرکت های کوچک و متوسط به اهداف: مروری بر ابعاد عملکرد صادرات» انجام دادند. هدف از این مقاله بررسی تاثیر ابزار ها و خدمات دولتی برای ارتقاء صادرات بر عملکرد شرکتها است. اینگونه مشخص شد که شرکتها نوعا تنها بر یکی اهداف صادراتی اهداف مالی،  دست می یابند. شرکتها توجه کمی بر دیگر ابعاد داشتند، بنابراین این تحقیق به بررسی بعد عملکرد صادرات پرداختند این 4 بعد عبارتند از اهداف مالی، اهداف استرتژیک، ارتباط سهامداران، یادگیری سازمانی. از 143 شرکت در ترکیه نظر سنجی به عمل آمد یافته ها پیشنهاد می کند که مشوق های صادراتی موجب بهبود تمام ابعاد صادراتی می شود.جوزف ریالپ(2010) مقاله ای را تحت عنوان”عملکرد صادرات زیر میکروسکوپ: نگاهی از طریق لنز اسپانیایی”ارائه دادند.در این مقاله به ارائه تصویری جامع از عملکرد صادرات در شرکتهای کوچک و متوسط اسپانیایی پرداخته اند که با استفاده  تجزیه وتحلیل رگرسیون و مدل سازی معادله ساختاری عوامل داخلی(مدیریتی و سازمانی)و عوامل خارجی(زیست محیطی) را مورد بررسی قرار داده اند.نتایج به دست آمده نشان می دهد که مهارت های مدیریتی، زبان های خارجی،دانش کسب و کار بین  المللی،تعهد صادرات بیشترین سابقه موثر بر عملکرد صادرات را دارد علاوه بر این،یک رابطه مثبت قوی بین هدف مشاهده و اقدامات ذهنی عملکرد صادرات وجود دارد.فهرست مطالب ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:2-1) مقدمه    2-2) مفهوم و اهمیت صادرات    2-3) انواع صادرات   2-4) تاریخچه توسعه صادرات و فلسفه آن    2-5)توسعه صادرات  2-6)استراتژی توسعه صادرات    2-7) نقش توسعه صادرات در رشد و توسعه اقتصاد    2-8)اهمیت و نقش صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور    2-9)برنامه های تشویق صادرات    2-10)موانع و مشکلات صادرات    2-11)دسته بندی موانع صادراتی    2-12)عناصر تشکیل دهنده توانمندی صادراتی   2-13)مدل های مرتبط با صادرات           2-13-1)مدل حقیقی و همکاران           2-13-2)مدل ناظمی و داوود خانی           2-13-3)مدل لی لینگ یی و اوگنومکن           2-13-4)مدل مییر و همکاران           2-13-5)مدل سبوسا و برادلی    2-14)انگیزش به صادرات    2-15)گرایش به صادرات    2-16)تشریح عوامل تعیین کننده گرایش به صادرات           2-16-1)ویژگی های شرکت          2-16-1-1)اندازه شرکت          2-16-1-2)مزیت رقابتی محصولات          2-16-1-3)استفاده از تکنولوژی         2-16-2)ویژگی های تصمیم گیرندگان         2-16-2-1)ویژگی های عینی         2-16-2-2)سن مدیران         2-16-2-3)سطح تحصیلات        2-16-2-4)توانائی صحبت به زبانهای خارجی        2-16-3)ویژگی های ذهنی        2-16-3-1)ریسک پذیری        2-16-3-2)هزینه های درک شده        2-16-3-3)مزایای درک شده        2-16-3-4)تعهد    2-17)سابقه تحقیقات و مطالعات انجام شده          2-17-1)تحقیقات داخلی          2-17-2)تحقیقات خارجی   منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.

برچسب ها:
ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) دانلود مباني نظري استراتژی توسعه صادرات مباني نظري گرایش به صادرات پيشينه تحقيق مدل های مرتبط با صادرات پيشينه پژوهش توانمندی صادراتی چارچوب نظري موانع و مشکلات صادرات پيشينه نظري

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • پیشینه و مبانی نظری تحقیق تدریس مشارکتی

    پیشینه و مبانی نظری تحقیق تدریس مشارکتی دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق تدریس مشارکتی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مقدمه 9 2 - 1 بخش اول : مقدمات 10 2 - 1…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انسان و موسيقي و موسیقی درمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انسان و موسيقي و موسیقی درمانی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انسان و موسيقي و موسیقی درمانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق انسان…

  • فایل پاورپوینت بررسی و مطالعه چند نمونه ترمینال در ایران(ترمینال داخلی)

    فایل پاورپوینت بررسی و مطالعه چند نمونه ترمینال در ایران(ترمینال داخلی) برچسب ها: دانلود پاورپوینت معرفی نمونه ترمینالترمینال مسافربریترمینال صفه اصفهانترمینال کاوه اصفهانترمینال TWAترمینال بیهقی تهران (آرژانتین)ترمینال جنوب تهرانپاورپوینت ترمینالپاورپوینت مطالعه ترمینال در ایرانپاورپوینت نمونه داخلی ترمینال رفتن به سایت…

  • پیشینه و مبانی نظری شناخت و رفتار درمانی

    پیشینه و مبانی نظری شناخت و رفتار درمانی دانلود پیشینه و مبانی نظری شناخت و رفتار درمانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق شناخت ورفتار در مانی تاريخچه : درمان…

  • پاورپوینت معماری باغ ژاپنی

    پاورپوینت معماری باغ ژاپنی دانلود پاورپوینت معماری باغ ژاپنی دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت معماری باغ ژاپنی(پروژه انسان،طبیعت،معماری)،در حجم 71 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه. بخشی از متن: باغ ژاپنی (به…

  • ادبیات نظری و سوابق پژوهشی مفاهیم چسبندگی هزینه ها و مدیریت سود (فصل دوم)

    ادبیات نظری و سوابق پژوهشی مفاهیم چسبندگی هزینه ها و مدیریت سود,انگیزه های مدیریت سود,تئوریهای چسبندگی هزینه ها,چسبندگی هزینه و انگیزه های مدیریت سود,روشهای مدیریت سود,مفهوم چسبندگی هزینه ها,مفهوم مدیریت سود دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و سوابق پژوهشی مفاهیم…

  • ترجمه مقاله انگلیسی: پایگاه داده های رابطه ای در برابر NoSQL: یک بررسی

    09358978227,no sql,پایگاه داده رابطه ای,خرید,دانلود ترجمه,دانلود ترجمه مقاله International,دانلود ترجمه مقاله پایگاه داده,دانلود مقاله No SQL,دانلود مقاله SQL,دانلود مقاله انگلیسی,دانلود مقاله پایگاه داده,دانلود مقاله ترجمه شده,نگار زمانی دانلود فایل اصلی ترجمه مقاله انگلیسی: پایگاه داده های رابطه ای در برابر…

  • ادبیات نظری تحقیق و پیشینه آموزش پیش دبستانی و یادگیری مهارتهای روانی-حرکتی

    ادبیات نظری تحقیق و پیشینه آموزش پیش دبستانی و یادگیری مهارتهای روانی-حرکتی دانلود ادبیات نظری تحقیق و پیشینه آموزش پیش دبستانی و یادگیری مهارتهای روانی-حرکتی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه…

  • تحقیق آموزش نجوم

    تحقیق آموزش نجوم دانلود تحقیق آموزش نجوم دسته بندي : فیزیک جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: تحقیق نجوم، در قالب فایل Word و در 38 صفحه. بخشی از متن فایل: جو ماه نسبت به زمین بسیار رقیق و ناچیز…

  • پاورپوینت امنیت تجهیزات و پروتکلهای سوئیچینگ و مسیریابی

    پاورپوینت امنیت تجهیزات و پروتکلهای سوئیچینگ و مسیریابی برچسب ها: پاورپوینت امنیت در شبکه های اجتماعیپاورپوینت گرافیکپاورپوینت درباره شبکهدانلود پاورپوینت در مورد رشته کامپیوترپاورپوینت آماده رایگان حسابداریدانلود رایگان پاورپوینت برنددانلود رایگان پاورپوینت برقپاورپوینت رشته حقوق رفتن به سایت اصلی پاورپوینت…

  • پاورپوینت بررسی و معرفي انواع ريسک ها در بانک

    پاورپوینت بررسی و معرفي انواع ريسک ها در بانک برچسب ها: مقاله ریسک بانکیریسک عملیاتی در بانک چیستانواع ریسک مالیریسک اعتباری بانک چیستمفهوم ریسک در بانکریسک اعتباریpdfانواع ریسک پولشویی برای بانک هاریسک نرخ بهره بانک رفتن به سایت اصلی پاورپوینت…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تیپ شخصیت فردی (فصل دوم پایان نامه روانشناسی)

    ادبیات نظری روانشناسی,تحقیق ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نظریه‌های تیپ شخصیت,چارچوب نظری تیپ شخصیت,چارچوب نظری تیپ شخصیت فردی,فصل دوم پایان نامه تیپ شخصیت فردی,مبانی نظری پایان نامه تیپ شخصیت فردی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش تیپ شخصیت دانلود فایل اصلی دانلود…

  • مروري بر سيستم عامل هاي WIN NT وXINU و MINIX و UNIX

    سیستم عامل دانلود فایل اصلی مروري بر سيستم عامل هاي WIN NT وXINU و MINIX و UNIX از سایت دانلود فایل تحقیق مروري بر سيستم عامل هاي  WIN NT  وXINU و MINIX و UNIX در حجم 73 صفحه و در…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع افت تحصيلي در دانش‌آموزان

    دانلود پاورپوینت با موضوع افت تحصيلي در دانش‌آموزان برچسب ها: مقاله علل افت تحصیلی دانش آموزانعلل افت تحصیلی دانش آموزان pdfافت تحصیلی چیستراههای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزانراهکارهای کاهش افت تحصیلی دانش آموزانراهکارهایی برای کاهش افت تحصیلیتعریف افت تحصیلیعلل…

  • پاورپوینت تاثير حجامت بر روح و روان

    پاورپوینت تاثير حجامت بر روح و روان برچسب ها: حجامت فوایدضرر حجامتتاثیر حجامت بر رنگ پوستحجامت کبدروش حجامتحجامت چه سودی برای بدن داردفیلم حجامت کبدفواید واقعی حجامت رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تاثير حجامت بر روح و روان دسته بندي…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش اثرات سالخوردگی بر بازدارندگی توسعه اقتصادی اجتماعی روستاها

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش اثرات سالخوردگی بر بازدارندگی توسعه اقتصادی اجتماعی روستاها دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اثرات سالخوردگی بر بازدارندگی توسعه اقتصادی اجتماعی روستاها دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل پیش درآمد 18…

  • پاورپوینت ارزیابی پایداری پهنه های ناکارآمد شهری

    پاورپوینت ارزیابی پایداری پهنه های ناکارآمد شهری برچسب ها: دانلود پاورپوینت ارزیابی پایداری پهنه های ناکارآمد شهریارزیابی پایداری پهنه های ناکارآمد شهریبافت فرسوده مراغه پاورپوینت ارزیابی پایداری پهنه های ناکارآمد شهری(نمونه موردی شهر مراغه)برنامه ریزی شهریپاورپوینت ارزیابی پایداری پهنه ناکارآمد…

  • جزوه تایپ شده حقوق مدنی 5

    جزوه تایپ شده حقوق مدنی 5 برچسب ها: دانلود جزوه حقوق مدنی 5دانلود جزوه مدنی 5دانلود جزوه مدنیدانلود جزوه حقوق مدنیدانلود جزوه سید رضیجزوه سید رضیسید رضیدانلود جزوات رشته حقوقدانلود جزوه رشته حقوق09358978227نگار زمانیجزوه تایپ شده مدنی 5 رفتن به…

  • پیشینه و مبانی نظری پژوهش عملکرد مالی

    پیشینه و مبانی نظری پژوهش عملکرد مالی دانلود پیشینه و مبانی نظری پژوهش عملکرد مالی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل عملکرد مالی وقوع انقلاب صنعتی و تداوم آن در اروپای قرن نوزدهم ،…

  • پیشینه و مبانی نظری افسردگی افراد فقیر و غنی

    پیشینه و مبانی نظری افسردگی افراد فقیر و غنی دانلود پیشینه و مبانی نظری افسردگی افراد فقیر و غنی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق افسردگی افراد فقیر وغنی چكيده…

  • پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری

    پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل بخشی از متن فایل : مزایای مدیریت ارتباط با مشتری * کاهش هزینه بازاریابی و فروش *شناسایی الگوی مصرف مشتری…

  • تأثیر مدیریت رسانه بر اخلاق سازمانی

    تأثیر مدیریت رسانه بر اخلاق سازمانی برچسب ها: مدیریت رسانه اخلاق سازمانی عفت اعتماد حریم خصوصیدانلود پایان نامه تأثیر مدیریت رسانه بر اخلاق سازمانیدانلود مقاله تأثیر مدیریت رسانه بر اخلاق سازمانی رفتن به سایت اصلی تأثیر مدیریت رسانه بر اخلاق…

  • پاورپوینت ابزاربندی سد

    پاورپوینت ابزاربندی سد برچسب ها: ابزاربندی سدمزايای نسبی ابزارهااهداف يک برنامه ی ابزاربندیمعرفی تعدادی از اجزا و کار آنها در سد رفتن به سایت اصلی پاورپوینت ابزاربندی سد دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات:دانلود پاورپوینت با…

  • پاورپوینت اﺗﻢﻫﺎ ، اﻟﻔﺒﺎيﻣﻮاد(علوم هفتم)

    پاورپوینت اﺗﻢﻫﺎ ، اﻟﻔﺒﺎيﻣﻮاد(علوم هفتم) برچسب ها: پاورپوینت اﺗﻢﻫﺎ اﻟﻔﺒﺎيﻣﻮاد(علوم هفتم) رفتن به سایت اصلی پاورپوینت اﺗﻢﻫﺎ ، اﻟﻔﺒﺎيﻣﻮاد(علوم هفتم) دسته بندي : زیست شناسی جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت اﺗﻢﻫﺎ ، اﻟﻔﺒﺎيﻣﻮاد(علوم هفتم)قالب بندی: پاورپوینتتعداد اسلاید:…

  • پیشینه و مبانی نظری تحقیق تفکر انتقادی

    پیشینه و مبانی نظری تحقیق تفکر انتقادی دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق تفکر انتقادی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 1 - تاريخچه و مباني نظري تفکر انتقادی 44 2 -…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و مدیریت سود و ساختار هیأت مدیره

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و مدیریت سود و ساختار هیأت مدیره دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و مدیریت سود و ساختار هیأت مدیره دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش…

  • ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم تعاریف مدیریت سود (فصل2)

    ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم تعاریف مدیریت سود (فصل2),پيشينه نظري ط,چارچوب نظري ارزیابی مدیریت سود,دانلود مباني نظري مفهوم سود,فصل دوم پايان نامه ارشد دیدگاههای مدیریت سود,مباني نظري تاریخچه مدیریت سود,مباني نظري مدیریت تعاریف مدیریت سود دانلود فایل اصلی ادبیات…

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته مدیریت،بررسی مديريت گذرنامه و نظارت بر اماكن عمومي

    دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته مدیریت،بررسی مديريت گذرنامه و نظارت بر اماكن عمومي برچسب ها: گزارش کاراموزي مديريت گذرنامه و نظارت بر اماكن عمومي کاراموزي مديريت گذرنامه و نظارت بر اماكن عمومي کارورزي مديريت گذرنامه و نظارت بر اماكن عمومي…

  • چارچوب نظری و سوابق تحقیق مفاهیم مدیریت زنجیره تأمین (فصل دوم)

    پيشينه پژوهش انواع زنجیره تأمین,پيشينه تحقيق تاریخچه زنجیره تأمین,چارچوب نظری و سوابق تحقیق مفاهیم مدیریت زنجیره تأمین,دانلود مباني نظري مدیریت زنجیره تأمین,فصل دوم پايان نامه ارشد تص,مباني نظري مدیریت زنجیره تأمین و تعاریف,مفهوم زنجیره تأمین دانلود فایل اصلی چارچوب نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خانواده و تربیت فرزند (فصل 2 پایان نامه)

    پيشينه پژوهش تربیت در خانواده,پيشينه تحقيق خانواده,پيشينه نظري فرزندپروری,چارچوب نظري تشکیل خانواده,دانلود مباني نظري نقش خانواده در تربیت فرزند,فصل دوم پايان نامه ارشد خانواده,مباني نظري تربیت دینی,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) خانواده دانلود فایل اصلی مبانی نظری و…

  • بررسی سنتز و بررسی اثر سمیت سلولی و ضد سرطانی -8ژرانیل اکسی کومارین بر روی سلولهای سرطانی پروستاتPC3

    ۸ژرانیل اکسی کومارین,8ژرانیل اکسی کومارین بر روی سلولهای سرطانی پروستاتPC3,بررسی سنتز و بررسی اثر سمیت سلولی و ضد سرطانی,ترکیبات کومارینی,ردههای سلولی PC3 و HDF,سرطان پروستات دانلود فایل اصلی بررسی سنتز و بررسی اثر سمیت سلولی و ضد سرطانی -8ژرانیل اکسی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد مشتری و وفاداری مشتریان(فصل دوم)

    پيشينه پژوهش نظریه های اعتماد مشتری,پيشينه تحقيق اعتماد مشتری,چارچوب نظري تعاریف وفاداری مشتریان,دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد مشتری و وفاداری مشتریان(فصل دوم),فصل دوم پايان نامه ارشد دیدگاه های اعتماد مشتری,مباني نظري وفاداری مشتریان دانلود فایل اصلی مبانی نظری…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق تحلیل محتوی

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق تحلیل محتوی دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق تحلیل محتوی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل تحلیل محتوی فهرست مطالب : تاریخچه تحلیل محتوا 2 - 3 . تعاریف تحلیل محتوا…

  • بررسی مقایسه‌ای کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده شرکت های پذیرفته شده در بورس

    بررسی مقایسه‌ای کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده شرکت های پذیرفته شده در بورس برچسب ها: تحقیق حسابداری کیفیت سودپروژه حسابداری تجدید ارائه سودمقاله حسابداری پایداری سودبررسی قابلیت پیش‌بینی سودبررسی مقایسه‌ای کیفیت سود گزارش شده با سود…

  • مبانی نظری مذهب و معنویت (فصل دوم )

    دوم,فصل,مبانی,مذهب,معنویت,نظری دانلود فایل اصلی مبانی نظری مذهب و معنویت (فصل دوم ) از سایت دانلود فایل دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مذهب و معنویت (فصل دوم) در 47 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و…