بررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

بررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

برچسب ها:
تحقیق صلحمقاله آموزش صلحپروژه برنامه درسی صلح محوردانلود تحقیق آموزش ابتداییبررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمانتعاریف و مفاهیم صلحنقش مدرسه در آموزش صلحاهمیت آموزش صلحبرنامه های آموزش

رفتن به سایت اصلی

بررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی

جزئیات و دریافت
گزارش فایل

تحقیق حاضر با عنوان بررسي ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان از سری تحقیق های رشته روانشناسی
میباشد. این تحقیق با گرایش برنامه ریزی درسی در 131 صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.قسمتهایی کوتاه از متن:چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع زمینه یابی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمین دوره ابتدایی منطقه 2 شهر تهران بود. که بر این اساس با استفاده از فرمول کوکران 250  نفر  از معلمین دوره ابتدایی و 16  نفر صاحب نظران برنامه ریزی درسی و دبستان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از یک پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی آن مورد تأیید متخصصان قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 84/. محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها  از روش های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، میانه، مد و انحراف معیار) و همچنین از روش های آمار استنباطی (آزمون t برای گروه های مستقل و تحلیل واریانس یک راهه) استفاده شد که نتایج پژوهش نشان داد؛ اگر چه دیدگاه معلمان و کارشناسان بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی در ارتباط با برخی مؤلفه ها تفاوت معناداری با یکدیگر دارد؛ اما به طور کلی میزان استفاده از تمامی مؤلفه های آموزش صلح در برنامه ی درسی از دیدگاه معلمان پایین تر از حد متوسط ارزیابی شده است. کارشناسان نیز  مؤلفه های «آگاهی از صلح و روش های حصول به آن»، «احترام به تمامی اشکال حیات و زندگی» و «احساس همدردی در سطح ملی و بین المللی» کمتر از حد متوسط و مؤلفه های «مشارکت، همکاری و تشریک مساعی»، «مسئولیت پذیری در برابر اعمال شخصی و اجتماعی» و «حل مسالمت آمیز اختلافات» متوسط و متوسط به بالا ارزیابی کرده اند. همچنین بین دیدگاه معلمان و کارشناسان فقط در مورد مؤلفه های  «همکاری و تشریک مساعی» و «احترام قائل شدن به تمامی اشکال زندگی و حیات» تفاوت معناداری وجود دارد.مقدمهعصر کنونی، عصر پیچیدگی و تحول است. تحولات پر بعد و چندلایه  در نظام جامعه ی جهانی محیط های آموزشی را تحت تأثیر قرار داده است؛ از این رو نظام های آموزشی و در رأس آن مدارس بازنگری در برنامه ی درسی به عنوان یک اصل بنیادی را موردتوجه قرار داده اند (ژان ، 2013).  بر این اساس برنامه ریزان درسی جنبش آموزش صلح در برنامه ی درسی را مورد توجه قرار داده اند (پاجی ، 2011).  در واقع صلح پیش شرط عمده ی تداوم حیات زندگی انسانی نسل ها و ملیت هاست، یعنی نوع بقا بشر به عنوان یک کل، اکنون به حفظ صلح و بهتر بگوییم ایجاد صلح وابسته است و ضروری است که آموزش، هم شرایط و لوازم بروز جنگ و خشونت را نشان دهد و هم راه هایی که باعث تعدیل این وضعیت و حتی غلبه بر آن و ایجاد تفاهم بین ملت ها و گروه های انسانی می شود را مطرح کند (بایر و استانلی ، 2003).       آموزش صلح به عنوان سازوکاری به منظور ایجاد تعهد و تشویق به صلح، بالا بردن اعتماد به نفس به عنوان یک عامل فردی صلح، آگاهی دادن فراگیران به عواقب جنگ و بی عدالتی اجتماعی، آموزش در جهت ایجاد ساختارهای اجتماعی صلح آمیز و عادلانه و تشویق فراگیر به عشق و دوستی با جهان به منظور ایجاد آینده ای صلح آمیز مورد استفاده قرار می گیرد (کستر ، 2012). تغییرات اجتماعی یا آموزش صلح در برگیرنده ارتقا ظرفیت فردی در مواقع مواجه شدن با گفتارهای جمعی درون گروهی و ظهورش در روابط فرهنگی و ساختارهای گروهی و میان-گروهی است (سالامون ، 2007).      آموزش صلح یک ضرورت فوری است نه تنها به این دلیل که در حال حاضر فرآیندهای جهانی دچار تضاد عمیق است، بلکه باید پذیرفت؛ امروزه جنگ به عنوان یک واقعیت زندگی است در هر زمان اتفاق می افتد با توجه به برخورد منافع، ایده ها، جهت گیری های سیاسی، سیستم اقتصادی، و …، خشونت اغلب به عنوان راهی برای حل و فصل تعارض استفاده می شود. با این حال، پایان دادن جنگ از طریق خشونت به طور بالقوه باعث ایجاد ناامنی و اثراتی مخربی می-شود. بنابراین، ضرورت آموزش صلح از دوران کودکی به عنوان زیربنای شکل گیری جهان آینده ضرورت می یابد (دانش ، 2009). اعتقاد بر این است که آموزش و پرورش رسمی یک مکانیزم مناسب و سیستمی منسجم که دارای رهبری و مدیریت سازمان یافته می باشد؛ می تواند زمینه ساز آموزش و پروش صلح شود. این آموزش دارای هدف، محتوا، فرآیند و ارزشیابی مشخص می باشد (برابک ، 2006).  از این رو با تغییرات روزافزون در وضعیت سیاسی، اجتماعی و آموزشی بسیاری از جوامع، موضوع چالش برانگیزی به نام آموزش صلح  مطرح شده است. بنابراین لازم است برنامه ای جامع و مدون در زمینه آموزش صلح و مؤلفه های آن طراحی و اجرا شود. این موضوع تنها به متخصصان حوزه ی علوم تربیتی و انسانی مربوط نمی شود بلکه سیاست بازان و برنامه ریزان را به فکر فرو برده است.      از این رو با وجود توسعه کمی و کیفی آموزش ها در دوره ابتدایی به موضوع صلح توجه کافی نشده است. علت این امر از یک سو فقدان برنامه درسی تحت عنوان آموزش صلح یا عناوین مشابه می باشد و از سوی دیگر مطالعه مستقلی در خصوص مفاهیم و مضامینی که بتواند در زمین صلح به کودکان و نوجوانان ایرانی آموزش داده شود در دسترس نمی باشد. از این رو با توجه به این که آموزش صلح نتوانسته در برنامه ی درسی جایگاه واقعی خود را پیدا کند؛ پژوهش حاضر به بررسی ویژگی ها و مؤلفه های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی می-پردازد.بیان مسئلهامروزه فرآیند جهانی شدن با شتاب روزافزون در حال عبور از مرزهای سیاسی، محدوده های فرهنگی، خانوادگی و فردی است و در واقع کلیه ی شئون زندگی افراد را تحت تأثیر خود قرار داده است. دو جنگ جهانی و آثار به جا مانده از آن، رشد سیستم های تسلیحاتی اتمی، ظهور جوامع فراصنعتی- امپریالیستی و تعارض میان آن ها، واقعه ی یازده سپتامبر و تخریب های زیست محیطی در سطح بین المللی نشان داده است که مردم عادی و حتی ساکنین نقاط دور افتاده از آثار شوم این تغییرات و رخدادها مصون نبوده و مجموعه ی این وقایع، جهان را با مشکلات و معضلات جدیدی روبرو ساخته است (فتحی واجارگاه و اسلامی، 1387). بدیهی است در چنین وضعیتی معضلاتی همچون بی عدالتی، تبعیض، ناامنی، پوچی، بی طرفی و… زندگی انسان را بیش از پیش تهدید خواهد کرد. در واقع زندگی همراه با ترس و به دور از امنیت چه در محیط داخلی کشورها و چه از ناحیه ی برون مرزی نوعی بی  ثباتی ایجاد کرده است که آرامش زندگی انسانی افراد را با مشکل روبرو نموده است. به منظور پایان دادن به خشونت، ظلم و ستم، تبعیض و بی عدالتی در جنبه های مختلف زندگی افراد و جوامع می بایست به دنبال تحقق معنا، ماهیت و ارزش های صلح باشیم. تحقق این ارزش ها منوط به ایجاد زمینه های آموزش صلح در سطح مدارس می باشد. ترویج این گفتمان در مدارس و در بین دانش آموزان منجر به احترام متقابل، اشتیاق برای کمک به همنوع، توانایی مذاکره و برقراری ارتباطات با استفاده از احساسات، عقل و منطق می شود. همه ی این ها را می-توان در چارچوب رسمی مدرسه و کلاس درس آموخت (دانش، 2008). از این روسازمان ملل به عنوان راهکاری پیشگیرانه، دهه ی 2010-2000 را دهه ی بین المللی فرهنگ صلح و عدم خشونت نامیده است و در این زمینه سازمان یونسکو اهمیت ترویج فرهنگ صلح را این گونه معرفی نموده است : « آموزش فرهنگ صلح منجر به پرورش و ترویج اعتقادات و اقداماتی خواهد شد که مردم هر کشور باید متناسب با ساختارهای ویژه ی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود به آن عمل کند. عامل اصلی تحکیم این فرهنگ در جامعه تبدیل رقابت های خشونت آمیز به همکاری های مبتنی بر ارزش ها و اهداف مشترک است.» (یونیسف ، 2011). صلح، نتیجه و ادامه ی یک نظام شهروندی و مردم سالار چند جانبی و چندگرایی الهام گرفته از حقوق بشر است که به سوی توسعه و گسترش مداوم و دراز مدت سوق داده می شود. مردم سالاری، بهترین پشتیبان بین المللی و ملی صلح است، زیرا تعارض ها را در چهارچوب یک تشکیلات سازمانی به منظور برخورداری از پویایی اجتماعی و پیشرفت های مشترک، جهت می بخشد ( ادیب نیا، 1389).   با توجه به این وضعیت، برنامه ی آموزش صلح به مثابه ی یک نیاز قدیمی، اما با ماهیت و محتوای پیچیده تر می بایست به عنوان راهنمای عمل در فرآیند تعلیم و تربیت فراگیران به منظور توسعه ی دانش، نگرش و رفتارهای ارزش مداری که مدیریت تعارض ها را به دور از خشونت منجر می شود؛ مورد استفاده قرار گیرد (هریس و سینوت ، 2007). البته آموزش به تنهایی راهگشا نمی باشد و فقط می تواند نقش اساسی در تحول فهم جامعه ی جهانی داشته باشد، ولی با طراحی یک محتوای آموزشی مناسب می توان دستیابی به یک زندگی متعادل سازگار با حقوق بشر را مهیا ساخت و نسبت به چالش هایی که توسط جهانی شدن و فن آوری های جدید و پدیده های مربوط به آن ایجاد شده است، واکنش مناسب نشان داد.          تا وقتی تعارض، درگیری و جنگ به عنوان قانون طبیعی زندگی است و تا زمانی که کودکان و نوجوانان قربانیان بی دفاع منازعات هستند، آموزش صلح به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر می باشد. آموزش صلح در مدارس روشی به منظور پرورش مهارت های فردی و میان فردی فراگیران است که آن ها را تشویق می کند با ابتکار و خلاقیت راه هایی مناسب و معقول برای سازش با محیط زیست خود به کار گیرند. بنابراین آموزش صلح واقعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ملت ها می باشد که جزییات آن در قالب برنامه ی درسی صلح محور تدوین می یابد (ماتسورا ، 2012).       به رغم آنکه موضوع آموزش صلح به اندازه ی آموزش ریاضیات ، فیزیک و شیمی اهمیت دارد، نظام های برنامه ریزی درسی در کشورهای جهان به ندرت برنامه درسی مستقلی با عنوان برنامه ی درسی صلح محور تدوین و اجرا کرده اند. هم اکنون موضوع صلح و امنیت بیشتر در قالب برنامه ی درسی مطالعات اجتماعی یا تاریخی و به صورت های پراکنده و ناکافی ارائه می شود. امروزه حداقل آموزش هایی نیز که درمورد حقوق و وظایف شهروندی ، درک حقوق بشر و احترام به دموکراسی در مدارس ارائه می شود ، به شیوه ی سنتی و انتقال یک طرفه ی اطلاعات است ؛ به این سبب ، برنامه درسی اغلب مبتنی بر گفتگو، نقد و استدلال نیست. برای نمونه”آموزش دموکراسی به یادگیری دانش منجر نمی شود ؛ بلکه باید آن را از راههای دیگری ترویج کرد. مثلا باید کودکان را وارد بحث هایی کرد که اهمیت روزمره دارند و آن ها را واداشت استدلال های خود را عرضه کنند و نظریات دیگران گوش فرا بسپارند و در تصمیمات جمعی درمورد موضوعاتی که برچگونگی اوضاع مدرسه تاثیر می گذارد ، شرکت جویند.”(بیتهام،1384:148).بنابراین با توجه به نقش ویژه ی « آموزش صلح» در جریان تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در فرآیند جهانی شدن، لازم است که معلمان، کارشناسان آموزشی، متخصصین برنامه ی درسی و همه ی افراد و عوامل تأثیر گذار بر آموزش به این مهم توجه نمایند و با فراهم کردن بستر و زمینه های لازم این مهم را تحقق بخشند. روشن است هرگونه کاستی و سهل انگاری در این زمینه ضررهای جبران ناپذیری را برای نسل آینده به همراه خواهد داشت که امر زندگی در دنیای امروز را مختل خواهد نمود. پس ضروری است که، فعالیت ها و برنامه های آموزش صلح، باید در تمامی سطوح طراحی و تدوین شود.      دراین رابطه با توجه به نکات گفته شده و اهمیت و ضرورت آموزش صلح در دنیای امروز پژوهش حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤال است که تا چه اندازه به  ویژگی ها و مؤلفه های آموزش صلح در برنامه درسی دوره ی ابتدایی توجه شده است؟فهرست مطالب بررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان به شرح زیر می باشد:فصل اول                                              طرح پژوهش                                                                                     1مقدمه                       2بیان مسئله    3اهمیت و ضرورت پژوهش    6اهداف تحقیق    8الف) هدف کلی    8ب) اهداف جزیی    8سؤالات تحقیق    9الف) سؤال کلی    9ب) سؤالات جزیی    9متغیر های تحقیق    9تعاریف نظري    9تعاریف عملیاتی    10فصل دوم                         مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش                                           12مقدمه    13تعاریف و مفاهیم صلح    14تعیین چهارچوبی برای صلح     14مفهوم صلح با توجه به معلومات بی واسطه    14مفهوم برنامه ی درسی    16طراحی برنامه ی درسی    18ماهیت برنامه ی درسی صلح از نظر کانت    19تعریف برنامه ی درسی صلح    20پیشینه ی آموزش صلح    22جایگاه آموزش صلح در جهان معاصر    24نقش آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ صلح    25نقش مدرسه در آموزش صلح    27آموزش صلح و دستاوردهای آن    28اهمیت آموزش صلح    29اهداف آموزش صلح    31برنامه های آموزش صلح    33آموزش صلح در برنامه های درسی    36آموزش صلح به عنوان یک اصل فراگیر    37الف) دوره ی خلع سلاح اتمی:    39ب) دوره ی آموزش خلع سلاح:    40ج) دوره ی وابستگی متقابل جهانی و سیاره ای    40اقدامات یونسکو در زمینه فرهنگ صلح در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی    40برخی از اقدامات یونسکو در سطوح ملی و منطقه ای    41یونسکو و فرهنگ صلح    41اهمیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی    42برنامه درسی دوره ابتدایی    43اصول آموزش و پرورش ابتدایی    43اهداف دوره ابتدایی (مصوب ششصدوچهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش)    44تحقیقات پیشین    49تحقیقات داخلی    49تحقیقات خارجی    51بحث و جمع بندی    54مدل نظری تحقیق    56فصل سوم                                                                                     روش و مراحل اجرای پژوهش                                         60مقدمه    61روش تحقیق    61جامعه ی آماری    62نمونه و روش نمونه گیری    62ابزار گردآوری داده ها    62روايي پرسشنامه ها    63پايايي پرسشنامه ها    64روش‌هاي تجزیه و تحلیل داده ها    65فصل چهارم                                                                           تجزیه و تحلیل داده های پژوهش                         66مقدمه    67اطلاعات جمعیت شناختی    68بررسی سؤالات تحقیق    69سؤال اول تحقیق: میزان توجه به مؤلفه آگاهی از صلح و روشهای حصول به آن در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    69سؤال دوم تحقیق: میزان توجه به مؤلفه مشارکت، همکاری و تشریک مساعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    73سؤال سوم تحقیق: میزان توجه به مؤلفه ی مسئولیت پذیری برای اعمال شخصی و اجتماعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    77سؤال چهارم تحقیق: میزان توجه به مؤلفه ی حل مسالمت آمیز تعارضات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    80سؤال پنجم تحقیق: میزان توجه به مؤلفه ی احترام قائل شدن به تمامی اشکال زندگی و حیات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    84سؤال ششم تحقیق: میزان توجه به مؤلفه ی احساس همدردی با دیگران در سطوح مختلف در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    87سؤال هفتم تحقیق: دیدگاه های معلمان و کارشناسان در محور ویژگیهای آموزش صلح چه تشابه و تفاوتی با یکدیگر دارند؟    91فصل پنجم                                                      بحث و نتیجه گیری                                93مقدمه    94نتایج پژوهش    95خلاصه ی توصیفی نتایج پژوهش    95بررسی نتایج سؤالات پژوهش    95پیشنهادها    103پیشنهادهای کاربردی    103پیشنهادهای پژوهشی    104محدودیتهای پژوهشی    105محدودیتهای در اختیار    105محدودیت های خارج از اختیار    105بحث و جمع بندی نهایی    105فهرست منابع    109پیوستها    117چکیده لاتین                                                                                   

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده:
2257
مشاهده

کد فایل:9321
انتشار در:۱۳۹۶/۳/۳۰
حجم فایل ها:388

اشتراک گذاری:

 قیمت:

19,500 تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

 
پرداخت و دریافت فایل

برچسب ها:
تحقیق صلحمقاله آموزش صلحپروژه برنامه درسی صلح محوردانلود تحقیق آموزش ابتداییبررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمانتعاریف و مفاهیم صلحنقش مدرسه در آموزش صلحاهمیت آموزش صلحبرنامه های آموزش

  • بررسی درآمدهای دولت و درآمدی بر پذیرش مسئولیت کیفری اشخاص

    بررسی درآمدهای دولت و درآمدی بر پذیرش مسئولیت کیفری اشخاص برچسب ها: مسئولیت دولت بیت المال خسارت قاعده لایبطلبررسی درآمدهای دولت و درآمدی بر پذیرش مسئولیت کیفری اشخاصدرآمدهای دولت و درآمدی بر پذیرش مسئولیت کیفری اشخاصانواع درآمدهای دولتمنابع درآمد دولتدرآمدهای…

  • پاورپوینت آموزش نشانه ها-درس چهارم(فارسی اول دبستان)

    پاورپوینت آموزش نشانه ها-درس چهارم(فارسی اول دبستان) برچسب ها: پاورپوینت آموزش نشانه ها درس چهارم(فارسی اول دبستان) رفتن به سایت اصلی پاورپوینت آموزش نشانه ها-درس چهارم(فارسی اول دبستان) دسته بندي : تاریخ و ادبیات جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات وابستگی به مواد مخدر

    ادبیات نظری وابستگی روانی به مواد مخدر,پرسشنامه اعتیاد,پیشینه تحقیق اختلالات مصرف مواد مخدر,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطرابی کودکان و درمان و مشاوره گروهی,فصل دوم اعتیاد,مبانی نظری اعتیاد,مبانی نظری وابستگی به مواد,مفهوم وابستگی به,نگین فایل دانلود فایل اصلی…

  • پیشینه ومبانی نظری يژوهش تکانشگري

    پیشینه ومبانی نظری يژوهش تکانشگري دانلود پیشینه ومبانی نظری يژوهش تکانشگري دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فهرست مطالب : تکانشگري 2 - 1 - 2 - 1 تکانه 2 - 1 - 2…

  • بررسی نقش گمرک الکترونیک برتوسعه صادرات از دیدگاه کارشناسان و صادر کنندگان

    بررسی نقش گمرک الکترونیک برتوسعه صادرات از دیدگاه کارشناسان و صادر کنندگان برچسب ها: پروژه بررسی نقش گمرک الکترونیک برتوسعه صادرات از دیدگاه کارشناسان و صادر کنندگانپایان نامه بررسی نقش گمرک الکترونیک برتوسعه صادرات از دیدگاه کارشناسان و صادر کنندگان…

  • پیشینه و مبانی نظری تحقیق اختلال های تنظیم هیجانی

    پیشینه و مبانی نظری تحقیق اختلال های تنظیم هیجانی دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق اختلال های تنظیم هیجانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل اختلالهای تنظیم هیجانی مقدمه یکی از موضوعاتی که در…

  • پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری

    پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری دانلود پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل اتوماسیون اداری 2 - 1 - 1 مزایا و معایب اتوماسیون اداری مزایای مستقیم مزایای غیر مستقیم معایب سیستم…

  • ارزیابی سامانه حسابداری وگزارشگری مالی گمرک شیراز به بخش حسابداری دولتی وتامین اعتبار و خزانه

    ارزیابی سامانه حسابداری وگزارشگری مالی گمرک شیراز به بخش حسابداری دولتی وتامین اعتبار و خزانه برچسب ها: گزارشگر مالیحسابداری دولتیارزیابی سامانه حسابداری وگزارشگری مالی گمرک شیراز به بخش حسابداری دولتی وتامین اعتبار و خزانهپاورپوینت مفاهیم نظری گزارشگری مالیگزارشگری مالی چیستمقالات…

  • پاورپوینت تدبیر مسافر در سرما و گرما

    پاورپوینت تدبیر مسافر در سرما و گرما برچسب ها: تدبیر مسافر در سرما و گرماسرماگزیدگیمکانیسم‌های آسیب بافتی در سرمازدگیتدبیر مسافر در گرماجلوگیری از تیرگی چهره در برابر خورشید و باددفع حرارت گرمازدگیحرارت بدن رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تدبیر مسافر…

  • فیلم آموزش کامل درس چهارم زبان انگلیسی هشتم (My healthy: سلامتی من)

    آموزش زبان انگلیسی,درس چهارم زبان هشتم,زبان انگلیسی به زبان ساده,زبان انگلیسی پایه هشتم,زبان انگلیسی دوم راهنمایی دانلود فایل اصلی فیلم آموزش کامل درس چهارم زبان انگلیسی هشتم (My healthy: سلامتی من) از سایت دانلود فایل کتاب زبان انگلیسی پایه هشتم…

  • بررسی تأثیر شخصیت بر کارآفرینی مدیران در شرکت بیمه البرز

    بررسی تأثیر شخصیت بر کارآفرینی مدیران در شرکت بیمه البرز برچسب ها: ویژگی‌های شخصیتی ویژگی‌ های کارآفرینی برونگرایی همسازی ثبات هیجانی گشودگی تجربه وظیفه‌مداریپایان نامه بررسی تأثیر شخصیت بر کارآفرینی مدیران در شرکت بیمه البرز رفتن به سایت اصلی بررسی…

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته صنايع غذايي،بررسي پروش ماهي قزل آلا

    دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته صنايع غذايي،بررسي پروش ماهي قزل آلا برچسب ها: گزارش کاراموزي پروش ماهي قزل آلا کاراموزي پروش ماهي قزل آلا کارورزي پروش ماهي قزل آلا دانلود گزارش کارآموزي پروش ماهي قزل آلا پروش ماهي قزل آلا…

  • پیشینه و مبانی نظری مفهوم هویت و هویت یابی

    پیشینه و مبانی نظری مفهوم هویت و هویت یابی دانلود پیشینه و مبانی نظری مفهوم هویت و هویت یابی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل تعریف و مفهوم هویت موضوع هویت و هویت یابی…

  • پیشینه و مبانی نظری تفكر استراتژيك

    پیشینه و مبانی نظری تفكر استراتژيك دانلود پیشینه و مبانی نظری تفكر استراتژيك دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل تفكر استراتژيك 2 - 2 - 1 - 1 - ماهيت تفكر استراتژيك : شكل…

  • پیشینه و مبانی نظری اختلال شخصیت و نوجوانی

    پیشینه و مبانی نظری اختلال شخصیت و نوجوانی دانلود پیشینه و مبانی نظری اختلال شخصیت و نوجوانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری اختلال شخصیت ونوجوانی تاريخچة نوجواني : براي قرن ها…

  • پیشینه و مبانی نظری تحقیق بهره وری و سیاست تقسیم سود

    پیشینه و مبانی نظری تحقیق بهره وری و سیاست تقسیم سود دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق بهره وری و سیاست تقسیم سود دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 1 مقدمه 15…

  • پاورپوینت منابع آب و خاک درس14 مطالعات هفتم

    پاورپوینت منابع آب و خاک درس14 مطالعات هفتم برچسب ها: پاورپوینت منابع آب و خاکمطالعات هفتم رفتن به سایت اصلی پاورپوینت منابع آب و خاک درس14 مطالعات هفتم دسته بندي : علوم اجتماعی جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنوان:…

  • پاورپوینت عمارت ملا لطف الله شيخ الاسلام سنندجي (موزه)

    پژوهشی در معماری و آرایه های تزئینی حمام عمارت ملا لطف الله شیخ الاسلام,تحقیق بررسی عمارت ملا لطف الله شيخ الاسلام سنندجي (موزه),دانلود پاورپوینت عمارت ملا لطف الله شيخ الاسلام سنندجي (موزه),مقاله موزه عمارت ملا لطف الله شيخ الاسلام سنندجي…

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهش نظریه ها و دیدگاه های اثربخشی سازمانی (فصل2)

    doc,اثربخشی سازمانی,اثربخشی سازمانی pdf,اهمیت اثربخشی سازمانی,پایان نامه اثربخشی سازمانی,دانلود مباني نظري اثربخشی سازمانی,فصل,مباني نظري اثربخشی سازمانی چیست,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)مدل های اثربخشی سازمانی,مقالات اثربخشی سازمانی دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه پژوهش نظریه ها و دیدگاه…

  • پیشینه و مبانی نظری خودکارآمدی عمومی

    پیشینه و مبانی نظری خودکارآمدی عمومی دانلود پیشینه و مبانی نظری خودکارآمدی عمومی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل خودکارآمدی عمومی یکی از ویژگیهای شخصیتی که بندورا به تبین آن پرداخته است مفهوم خودکارآمدی…

  • پاورپوینت معماری چین

    پاورپوینت معماری چین دانلود پاورپوینت معماری چین دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: پاورپوینت معماری چین در 35 اسلاید. بخشی از متن فایل: مهمترین آثار معماری چین دیوار چین است که تا به امروز پا برجاست.…

  • پاورپوینت معماری خورشيدی غير فعال

    پاورپوینت معماری خورشيدی غير فعال برچسب ها: دانلود پاورپوینت معماری خورشيدی غير فعال معماری خورشيدی غير فعال معماری خورشيدی غير فعال (تنظيم شرايط محيطی )پروژه تنظیم شرایط محیطیپاورپوینت معماری خورشيدی غير فعال پاورپوینت معماری خورشیدیآشنایی با معماری خورشيدی غير فعال…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمیت و ضرورت رضایت و وفاداری مشتری

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمیت و ضرورت رضایت و وفاداری مشتری دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمیت و ضرورت رضایت و وفاداری مشتری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق اهمیت…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی اعجاز آیه 47 ذاریات

    دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی اعجاز آیه 47 ذاریات برچسب ها: تلاوت آیه 47 سوره ذاریاتتفسیر آیه 47 سوره ذاریاتتفسیر آیات 47 تا 60 سوره ذاریاتتفسیر آیه ی 47 سوره ی ذاریاتآیه ۴۷ سوره ذاریاتتفسیر سوره ذاریات المیزانتحقیق درباره ی…

  • مبانی نظری و پیشینه نظری خلاقیت شغلی کارکنان (فصل دوم پایان نامه)

    ادبيات نظري خلاقیت,پيشينه پژوهش پايان نامه خلاقیت کارکنان,پيشينه تحقيق خ,پیشینه نظری خلاقیت شغلی,چارچوب نظري خلاقیت,دانلود مباني نظري خلاقیت شغلی سازمانی,فصل دوم خلاقیت شغلی,مباني نظري خلاقیت شغلی کارکنان,مباني نظري و پيشينه پژوهش خلاقیت شغلی دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه…

  • پاورپوینت جزوه درس برنامه نویسی کامپیوتر به زبان C

    پاورپوینت جزوه درس برنامه نویسی کامپیوتر به زبان C دانلود پاورپوینت جزوه درس برنامه نویسی کامپیوتر به زبان C دسته بندي : کامپیوتر و IT جزئیات و دریافت گزارش فایل پاورپوینت جزوه درس برنامه نویسی کامپیوتر به زبان  دارای 32…

  • مباني نظري و پيشينه پژوهش ویژگیهای شخصیتی

    مباني نظري و پيشينه پژوهش ویژگیهای شخصیتی دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش ویژگیهای شخصیتی دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل پنج عامل بزرگ شخصیت ریشه ‏ های تاریخی الگوی پنج عاملی در صفات شخصیت نقطه…

  • پاورپوینت آزمایشات استاندارد سنگ و خاک - 52 اسلاید

    پاورپوینت آزمایشات استاندارد سنگ و خاک - 52 اسلاید برچسب ها: دانلود پاورپوینت آزمایشات استاندارد سنگ وخاکآزمایشات استاندارد سنگ وخاکآزمایش استاندارد برای تعیین قابلیت تغییرشکل پذیری ومقاومت سنگ آزمایش استاندارد برای تعیین آزمایشگاهی سرعت ضربه ای و ثابت های الاستیک…

  • پاورپوینت دستگاه تنفس

    پاورپوینت دستگاه تنفس دانلود پاورپوینت دستگاه تنفس دسته بندي : پزشکی جزئیات و دریافت گزارش فایل تنفس، اکسیژن موجود در هوا را به درون ریه ­ها برده و در تماس نزدیک با خون، اکسیژن به خون انتقال یافته و توسط…

  • پاورپوینت میراگرهای غیرفعال و کاربرد آنها در سازه دریایی

    پاورپوینت میراگرهای غیرفعال و کاربرد آنها در سازه دریایی برچسب ها: دانلود پاورپوینت میراگرهای غیرفعال و کاربرد آنهامیراگرهای غیرفعالمیراگرفلزیمیراگراصطکاکیمیراگر ویسکو الاستیکمیراگر سیال لزج(TMD) ميراگر هاي جرمي تنظيم شده(TLD) ميراگر هاي مايع تنظيم شدهجداگر لرزه ایپاورپوینت میراگر غیر فعال رفتن به…

  • پاور پوینت کتاب "مقدمه ای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی" نوشته دکتر غلامعلی افروز

    پاور پوینت کتاب "مقدمه ای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی" نوشته دکتر غلامعلی افروز دانلود پاور پوینت کتاب "مقدمه ای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی" نوشته دکتر غلامعلی افروز دسته بندي : روانشناسی و…

  • بررسی ارتباط میان محافظه کاری حسابداری و تغییردر وجه نقد نگهداری شده با بازده غیر نرمال در بورس

    بررسی ارتباط میان محافظه کاری حسابداری و تغییردر وجه نقد نگهداری شده با بازده غیر نرمال در بورس برچسب ها: بررسی ارتباط میان محافظه کاری حسابداری و تغییردر وجه نقد نگهداری شده با بازده غیر نرمال در بورستحقیق اطلاعات حسابداری…

  • دانلود مقاله فضای شهری انعطاف پذیر رویکردی نو در توسعه گردشگری

    پروژه فضای شهری انعطاف پذیر رویکردی نو در توسعه گردشگری,تحقیق توسعه گردشگری,تحقیق فضای شهری انعطاف پذیر رویکردی نو در توسعه گردشگری,دانلود مقاله فضای شهری انعطاف پذیر رویکردی نو در توسعه گردشگری,شهرسازی ایرانی,مقاله فضای شهری انعطاف پذیر دانلود فایل اصلی دانلود…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق اردوهای تربیتی-

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق اردوهای تربیتی- دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق اردوهای تربیتی- دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق اردوهای تربیتی - اموزشی ورشد شخصیت دانش آموزان فصل دوم :…

  • داتلود گزارش کارآموزی رشته مدیریت بیمه در بیمه دانا

    بیمه دانا,دانلود کاراموزی در بیمه,دانلود کارورزی بیمه,کاراموزی در شرکت بیمه دانا,کاراموزی رایگان,کاراموزی رایگان بیمه,کاراموزی مدیریت بیمه,گزارش کاراموزی بیمه,مقاله کاراموزی بیمه,نگین فایل دانلود فایل اصلی داتلود گزارش کارآموزی رشته مدیریت بیمه در بیمه دانا از سایت دانلود فایل دانلود گزارش کارآموزی…