مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

انواع تجاري‌سازي,تجاری سازی ppt,تجاری سازی دانش,روش های تجاری سازی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم),مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي,مراحل تجاری سازی ایده,مفهوم تجاری سازی
دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) در 92 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي   تجاري‌سازي در فرهنگ لغات هريتج به معني به كارگيري روش‌هاي كسب و كار به منظور سود و انجام بهره‌گيري آمده است. تعاريف متعددي از قبيل: معرفي يك محصول يا خدمت در بازار براي سود، فرآيند تبديل چيزي به فعاليت تجاري، تعاريف تقريباً مترادفي هستند كه در ساير فرهنگ لغات‌ها براي تجاري‌سازي مي‌توان يافت.   در ادبيات نو‌آوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ساده‌ترين تعريف تجاري‌سازي را عرضه يك محصول جديد در بازار مي‌داند.   دولت كانادا در سند برنامه بودجه‌اي  سال 2004، تجاري‌سازي را اين گونه تعريف كرده است: فرآيندي كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند.   تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فراگردهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فراگرد مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي است ( فكور، 1383: 120). تجاري‌سازي “انتقال يك ايده، رويه يا انديشه ناشي از تحقيق به محيطي كه در آن به يك محصول، خدمت يا فراگرد تبديل شود” مي‌باشد (Rand,2003:26).   كارسون تجاري‌سازي را انتقال رسمي اكتشافات و نوآوري‌هاي ناشي از تحقيقات علمي انجام شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیر انتفاعي به بخش تجاري براي منفعت عمومي مي‌داند (Karlsson,2004:15).   اراب  (1988) تجاري‌سازي را بدين صورت تعريف كرده است: “تجاري‌سازي شامل توليد ايده‌اي جديد و پياده‌سازي آن روي يك محصول، فراگرد يا خدمت جديد است كه منجربه رشد پوياي اقتصاد ملي و افزايش اشتغال و افزايش سود خالص براي بنگاه كسب و كار نوآور مي‌شود”(Urabe,1988:380).   جولي  (1997) تجاري‌سازي را فراگردي تعريف مي‌كند كه از بينش فناوري بازار آغاز شده و به كاركردهاي پايدار محصول متناسب با بازار ختم مي‌شود (Spilling,2004:230).   اسپلينگ  با مروري بر تعاريف مختلف از جمله تعريف جولي (1997) در مورد تجاري‌سازي تعريف جامعي ارائه مي‌نمايد؛ وي تجاري‌سازي را به عنوان فراگرد انتقال و تبديل دانش نظري موجود در نهادهاي دانشگاهي به برخي انواع فعاليت‌هاي اقتصادي تعريف كرد (Spilling,2004,3).   بندريان (2007) تجاري‌سازي را به عنوان تبديل يا انتقال ” فناوري” به يك موقعيت سودآور تعريف مي‌كند. كه مقصود از فناوري، فنون، تكنيك‌ها، فراگردهاي دريافت حق اختراع يا ساير مالكيت‌هاي خصوصي، مواد، تجهيزات، سيستم‌ها و نظاير آنهاست (Bandarian,2007:33).   فانگ‌ زوا  (2004) با بررسي تحقيقات برايت  (1969)، سارن  (1984)، روث‌ول  (1992) به اين نتيجه رسيد كه، تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه در آن، توسعه ايده‌هاي جديد يا داده‌هاي تحقيقاتي و تبديل آنها به محصولات تجاري يا خدمات و در نهايت ارائه به بازار ديده شود.   روبرت با اشاره به تعريف اتربك  (1971) كه نقطه آغاز تجاري‌سازي را با اختراع و ابتكار همراه مي‌داند، تشريح مي‌نمايد كه برخي از محققين بهره‌برداري از اختراع را نيز در تجاري‌سازي تحقيقات دخيل نموده و مطرح مي‌نمايند كه بدون تجاري‌سازي موفق، اختراع تبديل به نوآوري نمي‌شود و در نتيجه به بازار معرفي نخواهد شد (Roberts,2007:115,Murray2004:220,Gans,2006:111 ).   لندري و همكارانش  (2007) فعاليت‌هاي انتقال دانش را در موارد زير دسته‌بندي كرده‌اند:الف) انتقال نتايج پژوهش؛ ب) ارائه نتايج پژوهش‌ها؛ ج) نشست با گروه‌هاي كاري همراه با كاربران؛  د) ارائه خدمات مشاوره؛ هـ) مشاركت در توسعه محصول و خدمات؛ و) مشاركت در فعاليت‌هاي كسب و كار؛ ز) تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌ها.   اغلب تعاريف در زمينه تجاري‌سازي دانش توليد شده در دانشگاه‌ها، تأكيدي ويژه بر كارآفريني دانشگاهي داشته و برخي پژوهشگران (Toole and Czarnitzki,2007:225) آنها را مترادف با يكديگر مي‌دانند.   در ادبيات نوآوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ريمر، آيسرمن و ديگران (2005) تجاري‌سازي را “فرآيند تبديل فناوري به محصولات موفق اقتصادي” تعريف مي‌كنند (Buenstorf,2009:189).   نظامنامه اوسلو و كميسيون اروپايي(1995) تعريف مفصل‌تري از تجاري‌سازي نوآوري ارائه مي‌كند:   “تجاري‌سازي نوآوري، عبارت است از نوسازي و توسعه بازارهاي از محصولات و خدمات و بازارهاي مربوط به آنها؛ ايجاد روش‌هاي جديد توليد، عرضه و توزيع، ارائه‌ي تغييراتي در مديريت، سازمان‌هاي كاري، موقعيت‌هاي كاري و مهارت‌هاي نيروي كار” (202:Toole and Czarnitzki,2007).   چانگ و همكاران  (2009) تعريف عملي براي تجاري‌سازي پژوهش‌هاي دانشگاهي ارائه مي‌دهند: “اعضاي هيأت علمي كه بدنبال بهره‌برداري از نتايج پژوهش‌هاي خود از طريق دريافت حق اختراع، واگذاري امتياز و مشاركت در مالكيت شركت‌هاي انشعابي هستند”.   تعريف اسكاتيش اينترپرايز  (1996) از تجاري‌سازي چنين است: تجاري‌سازي فرآيند تبديل علم و تكنولوژي، تحقيق جديد يا يك اختراع به محصول يا فرآيندهاي صنعتي قابل عرضه در بازار است. اين كار مي‌تواند هم توسط شركت‌هاي موجود، يا از طريق ايجاد شركت‌هاي جديد صورت گيرد. تجاري‌سازي موفق منجر به نوآوري در محصول و نوآوري در فرآيند مي‌گردد.   انتقال يك ايده، روش، شئي، مهارت، دانش فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي اجرا شده در بخش دانشگاهي ( با همكاري شريكان يا بدون آن) به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه يا بهبود محصولات يا فرآيندها منجر شود. مفهوم فوق كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد.   تجاري‌سازي فرآيندي است كه طي آن ايده، نتيجه يا توليدات حاصل از بخش تحقيقاتي به محصولات، خدمات و فرآيندهاي قابل عرضه در بازار تبديل مي‌شود كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند. به عبارت ديگر تجاري‌سازي تحقيقات مجموعه تلاش‌هايي است كه به منظور فروش كارهاي تحقيقاتي با هدف كسب سود و ارتباط هر چه بيشتر آموزش و پژوهش با اهداف اقتصادي و اجتماعي مي‌توان اشاره كرد. با توجه به تعاريف فوق تجاري‌سازي را مي‌توان به بازار رسانيدن يك ايده و يا يك نوآوري دانست.   مسلماً ورود مؤسسات تحقيقاتي به عرصه تجارت و بازاريابي محصولات خود و توجه به نيازمندي‌هاي بازار و معيارهاي مشتريان، در بطن خود حاصل برخي فرصت‌ها و پيامدهاي مثبت است پيامدهايي كه در حداقل بهره‌وري كمك به خودگرداني مؤسسات و در آرماني‌ترين انتظار افزايش استانداردهاي زندگي (ايمني و امنيت)، كيفيت زندگي، توليد ثروت و رشد اقتصادي را در پي‌خواهد داشت ( توكلي، بزمي، فدوي اصغري، 1386: 156-150).   با اين حال همه محققان تجاري‌سازي را به عنوان يك پديده مثبت تلقي ننموده‌اند و گروهي از آنها نسبت به آن ابراز بدبيني كرده‌اند. براي مثال جاكوب  و همكاران (2003) فعاليت‌هاي تجاري دانشگاه را تهديدي براي اقتدار علم مي‌دانند و معتقدند كه تجاري‌سازي فرهنگ تحقيق را دستخوش تغيير مي‌نمايد. تجاري‌سازي نتايج تحقيق و تحقيقات مشترك دانشگاه و صنعت، استانداردهاي اخلاقي تحقيق را تضعيف نموده و اعتماد عمومي به نتايج آنرا كاهش مي‌دهد. بعلاوه اهداف تجاري، تضادهايي را در علائق محققين دانشگاهي و حاميان مالي فراهم مي‌نمايد. اين تضادها بالطبع بر نتايج تحقيق تأثيرگذار است. آنان دخالت در انتخاب نمونه‌گيري طرح تحقيق و روش تحليل و تفسير نتايج را، حاصل تجاري شدن تحقيق مي‌دانند. رازداري و اختفا از الزامات فراگرد توليدات صنعتي است در حاليكه پويايي علم، در گرو ارتباطات كامل و آزاد در ميان اجتماعات علمي است و رازداري و اختفاي يافته‌هاي علمي، عامل ركود علم بوده و در تقابل با ارزش «صداقت در علم» قرار مي‌گيرد. اما اتزكويتز و همكارانش (2000) معتقدند كه بتدريج بين دانشگاه و جامعه، رابطه‌اي دو طرفه مبتني بر دانش ايجاد شده است و دانشگاه‌ها توانسته‌اند نقشي فعال را در توسعه اقتصادي ايفا كنند. از نظر آنان اين نكته  قابل تأمل است كه همكاري دانشگاه و صنعت، حوزه نظريه‌پردازي در دانشگاه‌ها را غني‌تر مي‌سازد. شايد بدين خاطر كه نظريه‌پردازان و دانشگاهيان با مسائل صنعت آشنا شده و نظريه‌هاي كاربردي‌تري را ارائه مي‌دهند و چرخه نظريه و عمل بهتر شكل مي‌گيرد.   مطالب زيادي در خصوص پيشرفت‌هاي علم، دانش و فناوري مي‌خوانيم و مي‌شنويم. ليكن ممكن است خيلي از ما به تمايز بين علم ، دانش  و فناوري  توجه نكرده باشيم. با همين مبنا، بين توليد علم و پيشرفت‌هاي فناوري يك كشور فاصله وجود دارد. به محض توليد علم در يك كشور، آن كشور به خودكفايي در فناوري نايل نمي‌شود. بلكه توليدات علمي بايد مراحلي را طي كنند تا به فناوري قابل استفاده در جامعه تبديل شوند. اگر كشوري در مرحله توليد علم بماند و حلقه‌هاي بعدي تبديل علم به فناوري را طي نكند، به پيشرفت فني و فناوري نمي‌رسد. در اين حالت، توليدات علمي اين كشورها خوراك علمي كشورهاي پيشرفته‌تر مي‌شود كه حلقه‌هاي بعدي را شكل داده‌اند. حلقه‌هايي كه تجاري‌سازي توليدات علمي را انجام مي‌دهند و محصول را از آزمايشگاه به بازار عرضه مي‌كنند. با اين نگاه تجاري‌سازي علم از ارزش آن نمي‌كاهد، بلكه به آن ارزش و كاربرد مي‌دهد. با اعمال تجاري‌سازي، دانشمندان و صاحبان علم و دانش هم فرصت‌هاي بيشتري براي ادامه تحقيقات، توسعه و گسترش مرزهاي آن پيدا مي‌كنند. تجاري‌سازي دانش را مي‌توان هم از درون دانشگاه‌ها و هم از بيرون آن انجام داد. تجاري‌سازي توليدات علمي، موضوع مهمي است كه ما در ايران از آن غافليم. به همين علت است كه به رغم سهم نسبتاً خوب استادان دانشگاه‌هاي ايران در توليد مقالات بين‌المللي، كشور ما هنوز از نظر فناوري وابسته است.   از تعاريف فوق بر مي‌آيد كه تجاري‌سازي تحقيقات فرآيندي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فرآيندهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فرآيند مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي مي‌باشد (فكور، 53:1383). تجاري‌سازي دانش، يك منبع بالقوه درآمد را براي دانشگاه‌ها و ساير نهادهاي تحقيقاتي فراهم ساخته و وابستگي آنها به بودجه عمومي را كاهش مي‌دهد (Buenstorf,2009:281). مسلماً اين امر زماني ممكن مي‌گردد كه تجاري‌سازي دانش در دانشگاه‌ها به يك فعاليت داوطلبانه و نه اجباري تبديل شود (Rasmussen et al, 2006:524).   بنابراين مفهوم انتقال فناوري بين بخش دانشگاهي و صنعت چنين بيان مي‌گردد: انتقال يك ايده، روش، مهارت، دانش‌ فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي انجام شده در بخش دانشگاهي به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه و يا بهبود محصولات و فرآيندها منجر شود. اين مفهوم كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد (فكور، 26:1385). افزايش اعتبار دانشگاه‌ها از طريق انتقال فناوري به صنعت، نقش اساسي را در افزايش سرمايه انساني دانشگاه‌ها ايفا مي‌كند. اين امر به وسيله جذب باهوش‌ترين دانشجويان از برترين دانشكده‌ها امكان‌پذير مي‌گردد (Nicola et al,2004:3)._______________________  The Budget plan 2004, page133.  -Urabe.  Jolly.  Spilling.  Zhao.  Bright.  Saren.  Rothwell.  Utterback.  Landry et al.قسمتی از پیشینه تحقیق:   ” سیگل و همکارانش” (78 :Siegel et al, 2004) در تحقیقی دیگر با عنوان طراحی مدل برای انتقال مؤثر دانش از دانشگاه به صنعت با تکیه بر رویکرد استقرایی و کیفی به شناسایی موضوعات کلیدی سازمان در توسعه مؤثر انتقال دانش پرداختند. این تحقیق مبتنی بر 55 مصاحبه ساختار یافته است که از 98 شرکتی که با 5 دانشگاه در ارتباط بودند گرفته شد. در نهایت با تحلیل نتایج مصاحبه‌ها آنها به این نتیجه رسیدند که رعایت نکات زیر برای انتقال مؤثر دانش الزامی است.1- ایجاد سیستم پاداش برای انتقال فناوری.2- طراحی سیاست‌های منعطف دانشگاهی برای انتقال فناوری.3- اختصاص منابع اضافی به فرآیند انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت.4- کاهش مرزهای فرهنگی و اطلاعاتی میان ذینفعان اصلی انتقال فناوری.فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:2-1- مقدمه           2-2-  مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي  2-3- تاريخچه تجاري‌سازي تحقيقات دانشگاهي         2-4- اهميت تجاري‌سازي نتايج تحقيق   2-5- روند تجاري‌سازي دانش     2-6- فرآيند تجاري‌سازي       2-7- انواع تجاري‌سازي        2-8- روش‌هاي تجاري‌سازي      2-9- مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي     2-10-  مراحل تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهشي          2-11-  موانع انتقال تجاري‌سازي          2-12-  ساختار نوآوري   2-13- كارآفريني       2-14- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته        2-15- بررسي روند تجاري‌سازي در بخش دانشگاهي كشور ايران      منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

برچسب ها:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) مفهوم تجاری سازی مراحل تجاری سازی ایده روش های تجاری سازی تجاری سازی ppt تجاری سازی دانش انواع تجاري‌سازي مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد تصمیم گیری (فصل دوم)

    پيشينه پژوهش تصمیمات سرمایه گذاری,پيشينه تحقيق تصمیم به سرمایه گذاری,چارچوب نظري فرایند تصم,فصل دوم پايان نامه ارشد مدل های تصمیم گیری,مباني نظري فرآیند تصمیم گیری در بازار سرمایه,مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد عملکرد دانلود فایل اصلی مبانی…

  • مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارتهای فراشناخت

    مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارتهای فراشناخت دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارتهای فراشناخت دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل فراشناخت مفهوم فراشناخت نخستین بار توسط فلاول مطرح شد . وی فراشناخت را هر گونه…

  • فازمطالعاتی طراحی پلی کلینیک

    فازمطالعاتی طراحی پلی کلینیک دانلود فازمطالعاتی طراحی پلی کلینیک دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل فازمطالعاتی طراحی پلی کلینیک فهرست بررسی دیاگرام های مجموعهدیاگرام روابط کلی در پلی کلینیکدیاگرام روابط کلینیک دندان پزشکیدیاگرام روابط کلینیک چشم پزشکیدیاگرام…

  • ادبیات نظری تحقیق آلودگی هوا ، شاخص های هواشناسی در آلودگی هوا ، فلزها و آلودگی هوا ناشی از آن ها

    ادبیات نظری تحقیق آلودگی هوا,تحقیق آلودگی هوا,شاخص های هواشناسی در آلودگی هوا,فصل دوم پایان نامه آلودگی هوا,فلزها و آلودگی هوا ناشی از آنها,مبانی نظری تحقیق آلودگی هوا دانلود فایل اصلی ادبیات نظری تحقیق آلودگی هوا ، شاخص های هواشناسی در…

  • مطالعات نظری و پیشینه تحقیق بررسی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه مدیریت)

    (فصل دوم پایان نامه مدیریت),پيشينه پژوهش الگوهای استراتژی مدیریت دانش,پيشينه تحقيق زیرساخت های مدیریت دانش,چارچوب نظري ابعاد مدیریت دانش,مباني نظري ﺗﺎرﯾﺨﭽﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ,مطالعات نظری و پیشینه تحقیق بررسی مدیریت دانش دانلود فایل اصلی مطالعات نظری و پیشینه تحقیق بررسی مدیریت…

  • پیشینه و مبانی نظری جرم و جرم شناسی و بررسی ویژگیهای شخصیتی مجرمان

    پیشینه و مبانی نظری جرم و جرم شناسی و بررسی ویژگیهای شخصیتی مجرمان دانلود پیشینه و مبانی نظری جرم و جرم شناسی و بررسی ویژگیهای شخصیتی مجرمان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی…

  • تحقیق بررسی رابطه ی بین جو سازمانی مدارس ابتدایی با میزان اعتماد در بین دبیران

    ارتباط جوّ سازمانی و اعتماد سازمانی,بررسي,تبیین رابطۀ جو سازمانی و اعتماد دوگانه,تحقیق بررسی رابطه ی بین جو سازمانی مدارس ابتدایی با میزان اعتماد در بین دبیران,رابطه جو اخلاقی سازمان با اعتماد سازمانی,ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﻣﻴﺰان ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ اﻋﺘﻤﺎد و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺟﻮ دانلود…

  • پاورپوینت معبد بوروبودور

    پاورپوینت معبد بوروبودور برچسب ها: معبد بوروبودورتاریخچه بنا قدمت بنا زمان ساخت بنا معرفی معماری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت معبد بوروبودور دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات:دانلود پاورپوینت با موضوع معبد بوروبودور،در قالب ppt  در…

  • پیشینه و مبانی نظری اشتغال زنان در بازار

    پیشینه و مبانی نظری اشتغال زنان در بازار دانلود پیشینه و مبانی نظری اشتغال زنان در بازار دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مقدمه 2 - 1 - مفهوم تقاضای نیروی کار ............................................................ 13…

  • آنالیز مودال تجربی و کاربرد آن در ابنیه فنی به ویژه پل‌ها

    ابنیه فنی,مودال تجربی دانلود فایل اصلی آنالیز مودال تجربی و کاربرد آن در ابنیه فنی به ویژه پل‌ها از سایت دانلود فایل تحقیق آنالیز مودال تجربی و کاربرد آن در ابنیه فنی به ویژه پل‌ها در حجم 92 صفحه و…

  • پاورپوینت اکسيدهاي اصلي تشکيل دهندة سيمانهاي پرتلند

    پاورپوینت اکسيدهاي اصلي تشکيل دهندة سيمانهاي پرتلند برچسب ها: مواد تشکیل دهنده سیمان سفیدعکس سیمان پرتلندمقاله سیمان پرتلندسیمان پرتلند نوع 4سیمان پرتلند آمیختهانواع سیمان پرتلند امیختههمه چیز درباره سیمانسیمان برقی چیست رفتن به سایت اصلی پاورپوینت اکسيدهاي اصلي تشکيل دهندة…

  • بررسی تأثير سودآوري و پراكندگي مالكيت بر ميزان افشاي اختياري

    بررسی تأثير سودآوري و پراكندگي مالكيت بر ميزان افشاي اختياري برچسب ها: بررسی تأثير سودآوري و پراكندگي مالكيت بر ميزان افشاي اختياريمبانی نظری افشا در حسابداریرعایت انصاف در افشای اطلاعاتجایگاه افشا در بازار سرمایهمفهوم و مبانی نظری افشای اختیاریساختار مالکیتسودآوری…

  • پیشینه و مبانی نظری تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه

    پیشینه و مبانی نظری تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه دانلود پیشینه و مبانی نظری تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم افشای اطلاعات حسابداری و ارزش اطلاعات حسابداری (فصل 2)

    افشا در حسابداری,افشای اطلاعات حسابداری,افشای اطلاعات مالی,تعریف کیفیت افشا,مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم افشای اطلاعات حسابداری و ارزش اطلاعات حسابداری,مربوط بودن ارزش اطلاعات حسابداری,ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم افشای اطلاعات…

  • طرح توجیهی و کارافرینی راه اندازی آموزشگاه رانندگی

    احداث آموزشگاه رانندگی,پروژه کارآفرینی تاسیس آموزشگاه,دانلود طرح آموزشگاه رانندگی,طرح آموزشگاه رانندگی,طرح توجیهی آموزشگاه رانندگی,طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه رانندگی,طرح کارآفری,کارآفرینی تأسیس آموزشگاه رانندگی,کارافرینی احداث آموزشگاه رانندگی دانلود فایل اصلی طرح توجیهی و کارافرینی راه اندازی آموزشگاه رانندگی از سایت دانلود فایل…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق ارزشيابي آموزشي

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق ارزشيابي آموزشي دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق ارزشيابي آموزشي دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل ارزشيابي آموزشي فهرست مطالب : مفهوم شناسي ارزشيابي آموزشي 2 - 3 - 2 )…

  • مبانی نظری و پیشینه مدیریت پایدار شهری با تاکید بر مشارکت شهروندان

    مبانی نظری و پیشینه مدیریت پایدار شهری با تاکید بر مشارکت شهروندان دانلود مبانی نظری و پیشینه مدیریت پایدار شهری با تاکید بر مشارکت شهروندان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 1…

  • پیشینه و مبانی نظری حسابداری منابع انسانی و گزارشگری منابع انسانی

    پیشینه و مبانی نظری حسابداری منابع انسانی و گزارشگری منابع انسانی دانلود پیشینه و مبانی نظری حسابداری منابع انسانی و گزارشگری منابع انسانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق حسابداری…

  • پیشینه و مبانی نظری حافظه

    پیشینه و مبانی نظری حافظه دانلود پیشینه و مبانی نظری حافظه دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل حافظه : حافظه چیست و چه ارتباطی با فرایند یادگیری دارد ؟ همه ماحافظه را یک پدیده…

  • دانلود مقاله بررسی انواع تداخل و راهکارهای مقابله با آن در نسلهای مختلف شبکههای مخابرات سیار

    انواع,بررسی,تداخل,دانلود,راهکارهای,سیار,شبکههای,مخابرات,مختلف,مقابله,مقاله,نسلهای دانلود فایل اصلی دانلود مقاله بررسی انواع تداخل و راهکارهای مقابله با آن در نسلهای مختلف شبکههای مخابرات سیار از سایت دانلود فایل چکیده با توجه به حجم و پراکندگی مطالب در خصوص پدیده تداخل در شبکههای مختلف مخابرات…

  • طرح توجیهی و کارآفرینی کارگاه تولید نخ POY پلی استر

    تولي,دانلود طرح توجيهي توليد نخ poy پلي استر,طرح توجيهي توليد نخ,طرح توجيهي راه اندازي كارگاه توليد نخ,طرح توجیهی تولید الیاف پلی استر,طرح توجیهی تولید نخ پلی استر,طرح توجیهی تولید نخ دندان,طرح كارافريني كارگاه توليد نخ,طرح كسب و كار تولید نخ…

  • پاورپوینت نواحی آب و هوایی

    پاورپوینت نواحی آب و هوایی دانلود پاورپوینت نواحی آب و هوایی دسته بندي : جغرافیا جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت نواحی آب و هوایی (فصل سوم کتاب جغرافیا2)،در حجم 77 اسلاید عمدتا قابل ویرایش. بخشی از متن:…

  • پاورپوینت نگاهی به سلسله قاجاریه و تاریخ آن

    پاورپوینت نگاهی به سلسله قاجاریه و تاریخ آن برچسب ها: خاندان قاجار کجا هستندعلت مرگ احمد شاه قاجارنقشه ایران در زمان قاجاربازماندگان قاجارتاریخ قاجاریه pdfبهترین شاه قاجارایل قاجار در حال حاضراحمدشاه قاجار رفتن به سایت اصلی پاورپوینت نگاهی به سلسله…

  • تحقیق انرژی خورشیدی

    تحقیق انرژی خورشیدی دانلود تحقیق انرژی خورشیدی دسته بندي : فیزیک جزئیات و دریافت گزارش فایل خورشید سرچشمه ی عظیم و بیکران انرژی است،که زندگی زمین به آن بستگی دارد و همه ی گونه ها دیگر انرژی نیز به گونه…

  • مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم تعهدسازمانی و هوش هیجانی

    مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم تعهدسازمانی و هوش هیجانی دانلود مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم تعهدسازمانی و هوش هیجانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل - 1 .…

  • پاورپوینت هویت واقتدار ملی

    پاورپوینت هویت واقتدار ملی برچسب ها: مولفه های هویت ملیعوامل موثر بر هویت ملیهویت ملی افغانستانابعاد هویت ملیهویت ملی pdfچیستی هویت ملیهویت ملی و دینیاقتدار ملی چیستاقتدار دفاعیمقاله در مورد اقتدار دفاعیامنیت ملینقش مردم در تقویت اقتدار دفاعی رفتن به…

  • تحقیق بررسی صادرات غیرنفتی و اثرات آن بر توسعه اقتصادی ایران

    پایان نامه صادرات غیر نفتی,پروژه تاثیرات صادرات غیر نفتی در اقتصاد,تحقیق ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی,توسعه اقتصادی,توسعه صادرات غیرنفتی,صادرات غیر نفتی,صادرات غیر نفتی ایران,عوامل تاثیرگذار بر صادرات غیرنفتی دانلود فایل اصلی تحقیق بررسی صادرات غیرنفتی و اثرات آن بر توسعه اقتصادی…

  • جزوه طراحی و ساخت و نصب مخازن ذخیره سقف شناور به همراه هندبوک API650 designing and installing float

    جزوه طراحی و ساخت و نصب مخازن ذخیره سقف شناور به همراه هندبوک API650 designing and installing float برچسب ها: جزوه طراحی و ساخت و نصب مخازن ذخیره سقف شناور به همراه هندبوک API650designing and installing floating roof storage tanks…

  • پاورپوینت شبیه‌سازی و کاربرد آن در لجستیک و مدیریت زنجیره تامین

    پاورپوینت شبیه‌سازی و کاربرد آن در لجستیک و مدیریت زنجیره تامین دانلود پاورپوینت شبیه‌سازی و کاربرد آن در لجستیک و مدیریت زنجیره تامین دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: پاورپوینت شبیه‌سازی و کاربرد آن در لجستیک…

  • ادبیات نظری تحقیق و پیشینه آموزش کودکان قبل از دبستان (كودكستان(

    ادبیات نظری تحقیق و پیشینه آموزش کودکان قبل از دبستان (كودكستان( دانلود ادبیات نظری تحقیق و پیشینه آموزش کودکان قبل از دبستان (كودكستان( دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق اموزش…

  • پاورپوینت مساحت جانبی و کل (فصل ششم ریاضی سال هفتم)

    پاورپوینت مساحت جانبی و کل (فصل ششم ریاضی سال هفتم) برچسب ها: پاورپوینت مساحت جانبی (فصل ششم ریاضی سال هفتم) رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مساحت جانبی و کل (فصل ششم ریاضی سال هفتم) دسته بندي : ریاضی جزئیات و…

  • پاورپوینت حافظ شیرازی

    پاورپوینت حافظ شیرازی دانلود پاورپوینت حافظ شیرازی دسته بندي : تاریخ و ادبیات جزئیات و دریافت گزارش فایل فهرست مطالب: مقدمه زندگی حافظ آرامگاه حافظ در پول های ایرانی دیوان حافظ غزل ها رباعیات کلید کلمات دیوان حافظ و عرب…

  • پاورپوینت اجتماعی سال سوم

    پاورپوینت اجتماعی سال سوم دانلود پاورپوینت اجتماعی سال سوم دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل اجتماعی سال سوم درس ششم maheri.blogfa.com مجلس ما در حکومت چه نقشی دارد ؟  maheri.blogfa.com به تصویر بالا با…

  • تحقیق بررسی نماز، بندگی و داشتن خانواده متعالی

    بندگی و داشتن خانواده متعالی,پایان نامه نماز,پروژه نماز,تحقیق بررسی نماز,تحقیق رایگان نماز,مقاله رایگان عبادت,مقاله نماز دانلود فایل اصلی تحقیق بررسی نماز، بندگی و داشتن خانواده متعالی از سایت دانلود فایل دانلود تحقیق بررسی نماز، بندگی و داشتن خانواده متعالی در…

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته معماری،بررسي معماري ساختمان

    دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته معماری،بررسي معماري ساختمان برچسب ها: گزارش کاراموزي معماري ساختمانکاراموزي معماري ساختمانکارورزي معماري ساختماندانلود گزارش کارآموزي معماري ساختمانمعماري ساختمانمعماري ساختمان رفتن به سایت اصلی دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته معماری،بررسي معماري ساختمان دسته بندي : معماری…