مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

انواع تجاري‌سازي,تجاری سازی ppt,تجاری سازی دانش,روش های تجاری سازی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم),مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي,مراحل تجاری سازی ایده,مفهوم تجاری سازی
دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) در 92 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي   تجاري‌سازي در فرهنگ لغات هريتج به معني به كارگيري روش‌هاي كسب و كار به منظور سود و انجام بهره‌گيري آمده است. تعاريف متعددي از قبيل: معرفي يك محصول يا خدمت در بازار براي سود، فرآيند تبديل چيزي به فعاليت تجاري، تعاريف تقريباً مترادفي هستند كه در ساير فرهنگ لغات‌ها براي تجاري‌سازي مي‌توان يافت.   در ادبيات نو‌آوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ساده‌ترين تعريف تجاري‌سازي را عرضه يك محصول جديد در بازار مي‌داند.   دولت كانادا در سند برنامه بودجه‌اي  سال 2004، تجاري‌سازي را اين گونه تعريف كرده است: فرآيندي كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند.   تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فراگردهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فراگرد مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي است ( فكور، 1383: 120). تجاري‌سازي “انتقال يك ايده، رويه يا انديشه ناشي از تحقيق به محيطي كه در آن به يك محصول، خدمت يا فراگرد تبديل شود” مي‌باشد (Rand,2003:26).   كارسون تجاري‌سازي را انتقال رسمي اكتشافات و نوآوري‌هاي ناشي از تحقيقات علمي انجام شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیر انتفاعي به بخش تجاري براي منفعت عمومي مي‌داند (Karlsson,2004:15).   اراب  (1988) تجاري‌سازي را بدين صورت تعريف كرده است: “تجاري‌سازي شامل توليد ايده‌اي جديد و پياده‌سازي آن روي يك محصول، فراگرد يا خدمت جديد است كه منجربه رشد پوياي اقتصاد ملي و افزايش اشتغال و افزايش سود خالص براي بنگاه كسب و كار نوآور مي‌شود”(Urabe,1988:380).   جولي  (1997) تجاري‌سازي را فراگردي تعريف مي‌كند كه از بينش فناوري بازار آغاز شده و به كاركردهاي پايدار محصول متناسب با بازار ختم مي‌شود (Spilling,2004:230).   اسپلينگ  با مروري بر تعاريف مختلف از جمله تعريف جولي (1997) در مورد تجاري‌سازي تعريف جامعي ارائه مي‌نمايد؛ وي تجاري‌سازي را به عنوان فراگرد انتقال و تبديل دانش نظري موجود در نهادهاي دانشگاهي به برخي انواع فعاليت‌هاي اقتصادي تعريف كرد (Spilling,2004,3).   بندريان (2007) تجاري‌سازي را به عنوان تبديل يا انتقال ” فناوري” به يك موقعيت سودآور تعريف مي‌كند. كه مقصود از فناوري، فنون، تكنيك‌ها، فراگردهاي دريافت حق اختراع يا ساير مالكيت‌هاي خصوصي، مواد، تجهيزات، سيستم‌ها و نظاير آنهاست (Bandarian,2007:33).   فانگ‌ زوا  (2004) با بررسي تحقيقات برايت  (1969)، سارن  (1984)، روث‌ول  (1992) به اين نتيجه رسيد كه، تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه در آن، توسعه ايده‌هاي جديد يا داده‌هاي تحقيقاتي و تبديل آنها به محصولات تجاري يا خدمات و در نهايت ارائه به بازار ديده شود.   روبرت با اشاره به تعريف اتربك  (1971) كه نقطه آغاز تجاري‌سازي را با اختراع و ابتكار همراه مي‌داند، تشريح مي‌نمايد كه برخي از محققين بهره‌برداري از اختراع را نيز در تجاري‌سازي تحقيقات دخيل نموده و مطرح مي‌نمايند كه بدون تجاري‌سازي موفق، اختراع تبديل به نوآوري نمي‌شود و در نتيجه به بازار معرفي نخواهد شد (Roberts,2007:115,Murray2004:220,Gans,2006:111 ).   لندري و همكارانش  (2007) فعاليت‌هاي انتقال دانش را در موارد زير دسته‌بندي كرده‌اند:الف) انتقال نتايج پژوهش؛ ب) ارائه نتايج پژوهش‌ها؛ ج) نشست با گروه‌هاي كاري همراه با كاربران؛  د) ارائه خدمات مشاوره؛ هـ) مشاركت در توسعه محصول و خدمات؛ و) مشاركت در فعاليت‌هاي كسب و كار؛ ز) تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌ها.   اغلب تعاريف در زمينه تجاري‌سازي دانش توليد شده در دانشگاه‌ها، تأكيدي ويژه بر كارآفريني دانشگاهي داشته و برخي پژوهشگران (Toole and Czarnitzki,2007:225) آنها را مترادف با يكديگر مي‌دانند.   در ادبيات نوآوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ريمر، آيسرمن و ديگران (2005) تجاري‌سازي را “فرآيند تبديل فناوري به محصولات موفق اقتصادي” تعريف مي‌كنند (Buenstorf,2009:189).   نظامنامه اوسلو و كميسيون اروپايي(1995) تعريف مفصل‌تري از تجاري‌سازي نوآوري ارائه مي‌كند:   “تجاري‌سازي نوآوري، عبارت است از نوسازي و توسعه بازارهاي از محصولات و خدمات و بازارهاي مربوط به آنها؛ ايجاد روش‌هاي جديد توليد، عرضه و توزيع، ارائه‌ي تغييراتي در مديريت، سازمان‌هاي كاري، موقعيت‌هاي كاري و مهارت‌هاي نيروي كار” (202:Toole and Czarnitzki,2007).   چانگ و همكاران  (2009) تعريف عملي براي تجاري‌سازي پژوهش‌هاي دانشگاهي ارائه مي‌دهند: “اعضاي هيأت علمي كه بدنبال بهره‌برداري از نتايج پژوهش‌هاي خود از طريق دريافت حق اختراع، واگذاري امتياز و مشاركت در مالكيت شركت‌هاي انشعابي هستند”.   تعريف اسكاتيش اينترپرايز  (1996) از تجاري‌سازي چنين است: تجاري‌سازي فرآيند تبديل علم و تكنولوژي، تحقيق جديد يا يك اختراع به محصول يا فرآيندهاي صنعتي قابل عرضه در بازار است. اين كار مي‌تواند هم توسط شركت‌هاي موجود، يا از طريق ايجاد شركت‌هاي جديد صورت گيرد. تجاري‌سازي موفق منجر به نوآوري در محصول و نوآوري در فرآيند مي‌گردد.   انتقال يك ايده، روش، شئي، مهارت، دانش فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي اجرا شده در بخش دانشگاهي ( با همكاري شريكان يا بدون آن) به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه يا بهبود محصولات يا فرآيندها منجر شود. مفهوم فوق كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد.   تجاري‌سازي فرآيندي است كه طي آن ايده، نتيجه يا توليدات حاصل از بخش تحقيقاتي به محصولات، خدمات و فرآيندهاي قابل عرضه در بازار تبديل مي‌شود كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند. به عبارت ديگر تجاري‌سازي تحقيقات مجموعه تلاش‌هايي است كه به منظور فروش كارهاي تحقيقاتي با هدف كسب سود و ارتباط هر چه بيشتر آموزش و پژوهش با اهداف اقتصادي و اجتماعي مي‌توان اشاره كرد. با توجه به تعاريف فوق تجاري‌سازي را مي‌توان به بازار رسانيدن يك ايده و يا يك نوآوري دانست.   مسلماً ورود مؤسسات تحقيقاتي به عرصه تجارت و بازاريابي محصولات خود و توجه به نيازمندي‌هاي بازار و معيارهاي مشتريان، در بطن خود حاصل برخي فرصت‌ها و پيامدهاي مثبت است پيامدهايي كه در حداقل بهره‌وري كمك به خودگرداني مؤسسات و در آرماني‌ترين انتظار افزايش استانداردهاي زندگي (ايمني و امنيت)، كيفيت زندگي، توليد ثروت و رشد اقتصادي را در پي‌خواهد داشت ( توكلي، بزمي، فدوي اصغري، 1386: 156-150).   با اين حال همه محققان تجاري‌سازي را به عنوان يك پديده مثبت تلقي ننموده‌اند و گروهي از آنها نسبت به آن ابراز بدبيني كرده‌اند. براي مثال جاكوب  و همكاران (2003) فعاليت‌هاي تجاري دانشگاه را تهديدي براي اقتدار علم مي‌دانند و معتقدند كه تجاري‌سازي فرهنگ تحقيق را دستخوش تغيير مي‌نمايد. تجاري‌سازي نتايج تحقيق و تحقيقات مشترك دانشگاه و صنعت، استانداردهاي اخلاقي تحقيق را تضعيف نموده و اعتماد عمومي به نتايج آنرا كاهش مي‌دهد. بعلاوه اهداف تجاري، تضادهايي را در علائق محققين دانشگاهي و حاميان مالي فراهم مي‌نمايد. اين تضادها بالطبع بر نتايج تحقيق تأثيرگذار است. آنان دخالت در انتخاب نمونه‌گيري طرح تحقيق و روش تحليل و تفسير نتايج را، حاصل تجاري شدن تحقيق مي‌دانند. رازداري و اختفا از الزامات فراگرد توليدات صنعتي است در حاليكه پويايي علم، در گرو ارتباطات كامل و آزاد در ميان اجتماعات علمي است و رازداري و اختفاي يافته‌هاي علمي، عامل ركود علم بوده و در تقابل با ارزش «صداقت در علم» قرار مي‌گيرد. اما اتزكويتز و همكارانش (2000) معتقدند كه بتدريج بين دانشگاه و جامعه، رابطه‌اي دو طرفه مبتني بر دانش ايجاد شده است و دانشگاه‌ها توانسته‌اند نقشي فعال را در توسعه اقتصادي ايفا كنند. از نظر آنان اين نكته  قابل تأمل است كه همكاري دانشگاه و صنعت، حوزه نظريه‌پردازي در دانشگاه‌ها را غني‌تر مي‌سازد. شايد بدين خاطر كه نظريه‌پردازان و دانشگاهيان با مسائل صنعت آشنا شده و نظريه‌هاي كاربردي‌تري را ارائه مي‌دهند و چرخه نظريه و عمل بهتر شكل مي‌گيرد.   مطالب زيادي در خصوص پيشرفت‌هاي علم، دانش و فناوري مي‌خوانيم و مي‌شنويم. ليكن ممكن است خيلي از ما به تمايز بين علم ، دانش  و فناوري  توجه نكرده باشيم. با همين مبنا، بين توليد علم و پيشرفت‌هاي فناوري يك كشور فاصله وجود دارد. به محض توليد علم در يك كشور، آن كشور به خودكفايي در فناوري نايل نمي‌شود. بلكه توليدات علمي بايد مراحلي را طي كنند تا به فناوري قابل استفاده در جامعه تبديل شوند. اگر كشوري در مرحله توليد علم بماند و حلقه‌هاي بعدي تبديل علم به فناوري را طي نكند، به پيشرفت فني و فناوري نمي‌رسد. در اين حالت، توليدات علمي اين كشورها خوراك علمي كشورهاي پيشرفته‌تر مي‌شود كه حلقه‌هاي بعدي را شكل داده‌اند. حلقه‌هايي كه تجاري‌سازي توليدات علمي را انجام مي‌دهند و محصول را از آزمايشگاه به بازار عرضه مي‌كنند. با اين نگاه تجاري‌سازي علم از ارزش آن نمي‌كاهد، بلكه به آن ارزش و كاربرد مي‌دهد. با اعمال تجاري‌سازي، دانشمندان و صاحبان علم و دانش هم فرصت‌هاي بيشتري براي ادامه تحقيقات، توسعه و گسترش مرزهاي آن پيدا مي‌كنند. تجاري‌سازي دانش را مي‌توان هم از درون دانشگاه‌ها و هم از بيرون آن انجام داد. تجاري‌سازي توليدات علمي، موضوع مهمي است كه ما در ايران از آن غافليم. به همين علت است كه به رغم سهم نسبتاً خوب استادان دانشگاه‌هاي ايران در توليد مقالات بين‌المللي، كشور ما هنوز از نظر فناوري وابسته است.   از تعاريف فوق بر مي‌آيد كه تجاري‌سازي تحقيقات فرآيندي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فرآيندهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فرآيند مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي مي‌باشد (فكور، 53:1383). تجاري‌سازي دانش، يك منبع بالقوه درآمد را براي دانشگاه‌ها و ساير نهادهاي تحقيقاتي فراهم ساخته و وابستگي آنها به بودجه عمومي را كاهش مي‌دهد (Buenstorf,2009:281). مسلماً اين امر زماني ممكن مي‌گردد كه تجاري‌سازي دانش در دانشگاه‌ها به يك فعاليت داوطلبانه و نه اجباري تبديل شود (Rasmussen et al, 2006:524).   بنابراين مفهوم انتقال فناوري بين بخش دانشگاهي و صنعت چنين بيان مي‌گردد: انتقال يك ايده، روش، مهارت، دانش‌ فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي انجام شده در بخش دانشگاهي به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه و يا بهبود محصولات و فرآيندها منجر شود. اين مفهوم كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد (فكور، 26:1385). افزايش اعتبار دانشگاه‌ها از طريق انتقال فناوري به صنعت، نقش اساسي را در افزايش سرمايه انساني دانشگاه‌ها ايفا مي‌كند. اين امر به وسيله جذب باهوش‌ترين دانشجويان از برترين دانشكده‌ها امكان‌پذير مي‌گردد (Nicola et al,2004:3)._______________________  The Budget plan 2004, page133.  -Urabe.  Jolly.  Spilling.  Zhao.  Bright.  Saren.  Rothwell.  Utterback.  Landry et al.قسمتی از پیشینه تحقیق:   ” سیگل و همکارانش” (78 :Siegel et al, 2004) در تحقیقی دیگر با عنوان طراحی مدل برای انتقال مؤثر دانش از دانشگاه به صنعت با تکیه بر رویکرد استقرایی و کیفی به شناسایی موضوعات کلیدی سازمان در توسعه مؤثر انتقال دانش پرداختند. این تحقیق مبتنی بر 55 مصاحبه ساختار یافته است که از 98 شرکتی که با 5 دانشگاه در ارتباط بودند گرفته شد. در نهایت با تحلیل نتایج مصاحبه‌ها آنها به این نتیجه رسیدند که رعایت نکات زیر برای انتقال مؤثر دانش الزامی است.1- ایجاد سیستم پاداش برای انتقال فناوری.2- طراحی سیاست‌های منعطف دانشگاهی برای انتقال فناوری.3- اختصاص منابع اضافی به فرآیند انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت.4- کاهش مرزهای فرهنگی و اطلاعاتی میان ذینفعان اصلی انتقال فناوری.فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:2-1- مقدمه           2-2-  مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي  2-3- تاريخچه تجاري‌سازي تحقيقات دانشگاهي         2-4- اهميت تجاري‌سازي نتايج تحقيق   2-5- روند تجاري‌سازي دانش     2-6- فرآيند تجاري‌سازي       2-7- انواع تجاري‌سازي        2-8- روش‌هاي تجاري‌سازي      2-9- مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي     2-10-  مراحل تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهشي          2-11-  موانع انتقال تجاري‌سازي          2-12-  ساختار نوآوري   2-13- كارآفريني       2-14- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته        2-15- بررسي روند تجاري‌سازي در بخش دانشگاهي كشور ايران      منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

برچسب ها:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) مفهوم تجاری سازی مراحل تجاری سازی ایده روش های تجاری سازی تجاری سازی ppt تجاری سازی دانش انواع تجاري‌سازي مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق مفهوم وتعاریف اسناد

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق مفهوم وتعاریف اسناد دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق مفهوم وتعاریف اسناد دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مفهوم اسناد مفهوم اسناد یکی از موضوعات محوری و مهم روانشناسی اجتماعی در…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های مدیریت(فصل دوم روانشناسی)

    ادبيات نظري سبکهای مدیریتی,پيشينه پژوهش سبکهای مدیریتی,پيشينه تح,پيشينه نظري سبکهای مدیریتی,چارچوب نظري سبک مدیریتی,دانلود مباني نظري سبکهای مدیریت,فصل دوم سبکهای مدیریت در سازمانها,مباني نظري سبکهای رهبری,مباني نظري و پيشينه پژوهش سبک مدیریت دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهش…

  • مباني نظري و پيشينه پژوهش بلوغ سازمانی

    مباني نظري و پيشينه پژوهش بلوغ سازمانی دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش بلوغ سازمانی دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل بلوغ سازمانی به تازگی مفهومی جدید در مبانی نظری مدیریت مطرح شده است که از…

  • اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی- رفتاری بر کاهش احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی بیماران افسرده

    اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی- رفتاری بر کاهش احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی بیماران افسرده برچسب ها: پایان نامه افسردگی اساسیخودکارآمدی عمومیاحساس تنهاییاثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی رفتاری بر کاهش احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی بیماران…

  • پاورپوینت علوم تجربی اول دبستان فصل دوم : سلام به من نگاه کن (حواس پنجگانه )

    پاورپوینت علوم تجربی اول دبستان فصل دوم : سلام به من نگاه کن (حواس پنجگانه ) برچسب ها: پاورپوینت علوم تجربی اول دبستان فصل دوم سلام به من نگاه کن (حواس پنجگانه ) رفتن به سایت اصلی پاورپوینت علوم تجربی…

  • پیشینه و مبانی نظری ریسک و بازده و بازار کارا

    پیشینه و مبانی نظری ریسک و بازده و بازار کارا دانلود پیشینه و مبانی نظری ریسک و بازده و بازار کارا دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق ریسک وبازده و…

  • ادبیات نظری تحقیق سازمان همكاري اقتصادي (اكو)

    ادبیات نظری تحقیق سازمان همكاري اقتصادي (اكو) دانلود ادبیات نظری تحقیق سازمان همكاري اقتصادي (اكو) دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل سازمان همكاري اقتصادي ( اكو ) مبحث اول : مقدمه بنيان‌گذاران سازمان همكاري اقتصادي ايران…

  • طرح تعاونيهاي مسكن مهر براي خانه دار شدن اقشار كم درآمد

    طرح تعاونيهاي مسكن مهر براي خانه دار شدن اقشار كم درآمد دانلود طرح تعاونيهاي مسكن مهر براي خانه دار شدن اقشار كم درآمد دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل روش های برنامه ریزی شهریطرح تعاونيهاي مسكن مهر…

  • پاورپوینت آتش سوزی در کارگاه ساختمانی در مشهد

    پاورپوینت آتش سوزی در کارگاه ساختمانی در مشهد برچسب ها: دانلود پاورپوینت آتش سوزی در کارگاه ساختمانی در مشهدعلت آتش سوزی کارگاه ساختمانی در مشهدآتش سوزی در کارگاه ساختمانی در مشهدسبک سازیپاورپوینت آتش سوزی در سازهپاورپوینت آتش سوزی در کارگاه…

  • مقایسه ویژگی¬های شخصیتی و شادکامی در بین زوجین مصرف کننده مواد و زوجین عادی -پايان نامه

    مقایسه ویژگی¬های شخصیتی و شادکامی در بین زوجین مصرف کننده مواد و زوجین عادی -پايان نامه برچسب ها: ویژگی¬های شخصیتی شادکامی سوء مصرف کننده مواد رفتن به سایت اصلی مقایسه ویژگی¬های شخصیتی و شادکامی در بین زوجین مصرف کننده مواد…

  • دانلود مقاله جایگاه عمل آوری و کاربرد جلبک های دریایی در ایران

    پایان نامه جایگاه عمل,پروژه جایگاه عمل آوری و کاربرد جلبک های دریایی در ایران,تحقیق جایگاه عمل آوری و کاربرد جلبک های دریایی در ایران,جایگاه عمل آوری و کاربرد جلبک های دریایی در ایران,دانلود مقاله جایگاه عمل آوری و کاربرد جلبک…

  • دانلود طرح توجیهی تولید کیت CNG

    امکان سنجی کيت cng,دانلود طرح توجیهی کيت cng,طرح توجیهی پیرامون طرح اوليه کيت,طرح توجیهی کيت cng,طرح کارآفرینی کيت cng,طرح کسب و کار تولید کيت cng,کارآفرینی تولید کيت cng,هزینه طرح اوليه کيت cng دانلود فایل اصلی دانلود طرح توجیهی تولید کیت…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش احساس تعلق به مدرسه

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش احساس تعلق به مدرسه دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش احساس تعلق به مدرسه دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل پیشینه و مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه در این بخش…

  • پاورپوینت کف و کفسازها

    پاورپوینت کف و کفسازها دانلود پاورپوینت کف و کفسازها دسته بندي : مهندسی شیمی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت کف و کفسازها ،در حجم 125 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن: تعریف کف :هر مایعی که تولید…

  • مبانی نظری تحقیق شیوه ها و سبک های فرزند پروری

    مبانی نظری تحقیق شیوه ها و سبک های فرزند پروری دانلود مبانی نظری تحقیق شیوه ها و سبک های فرزند پروری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل خلاصه ای از کار : شخصیتِ اجتماعی…

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته نقشه کشي صنعتي در شرکت الياف سهامي عام

    دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته نقشه کشي صنعتي در شرکت الياف سهامي عام برچسب ها: گزارش کاراموزي ابزار دقيق و كنترل سيستمهاي الكترونيك و سنسورهاکاراموزي ابزار دقيق و كنترل سيستمهاي الكترونيك و سنسورهاکارورزي ابزار دقيق و كنترل سيستمهاي الكترونيك و…

  • بررسی ارزیابی کارایی رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورس

    بررسی ارزیابی کارایی رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورس برچسب ها: پایان نامه بررسی ارزیابی کارایی رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورسپروژه بررسی ارزیابی کارایی رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورسمقاله بررسی ارزیابی کارایی…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و نظریه های خلاقيت (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری مفاهیم و نظریه های خلاقيت,پیشینه پژوهش خلاقيت,پیشینه تحقیق خلاقيت,فصل دوم پایان نامه مفاهیم و نظریه های خلاقيت,مبانی نظری خلاقيت,نظریه های خلاقيت دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و نظریه های خلاقيت (فصل دوم پایان نامه)…

  • راههای بهبود و تقویت خودباوری

    خودباوری دانلود فایل اصلی راههای بهبود و تقویت خودباوری از سایت دانلود فایل تحقیق راههای بهبود و تقویت خودباوری در حجم 12 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:تجدید نظر و دادن گزارش…

  • ادبیات نظری تحقیق تعاریف ومفاهیم سبک های دلبستگی

    ادبیات نظری تحقیق تعاریف ومفاهیم سبک های دلبستگی دانلود ادبیات نظری تحقیق تعاریف ومفاهیم سبک های دلبستگی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل سبک های دلبستگی دلبستگی پیوند عاطفی هیجانی نسبتاً پایداری است که…

  • مبانی نظری تحقیق مدل و نظریات تاب آوری

    مبانی نظری تحقیق مدل و نظریات تاب آوری دانلود مبانی نظری تحقیق مدل و نظریات تاب آوری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل خلاصه ای از کار : تاب آوری رويكرد روانشناسي مثبت گرا…

  • دانلود مقاله جستجو در ژرف ساخت های معماری سنتی با تاکید بر معماری کالبد فضایی بازار سنتی ایرانی

    ایرانی,بازار,تاکید,جستجو,دانلود,ژرف,ساخت,سنتی),فضایی,کالبد,معماری,مقاله,های دانلود فایل اصلی دانلود مقاله جستجو در ژرف ساخت های معماری سنتی با تاکید بر معماری کالبد فضایی بازار سنتی ایرانی از سایت دانلود فایل چکیده امروز هیچ چیز به جاتر از حقیقت جاودانی پیامی که سنت می دهد…

  • بررسی ارزیابی کیفیت خدمات همراه بانک از دیدگاه مشتریان

    بررسی ارزیابی کیفیت خدمات همراه بانک از دیدگاه مشتریان برچسب ها: کیفیت خدمات تالکترونیک بانکداری الکترونیک بانکداری همراه مدل ERecsQual مدل Eپایان نامه بررسی ارزیابی کیفیت خدمات همراه بانک از دیدگاه مشتریانپروژه بررسی ارزیابی کیفیت خدمات همراه بانک از دیدگاه…

  • بررسی تأثیر سرمایه فکری بر مدیریت سود

    بررسی تأثیر سرمایه فکری بر مدیریت سود برچسب ها: بررسی سرمايه گذاران نهاديحساسيت جريانات نقدي سرمايه گذاريمقاله حسابداریبررسی تأثیر سرمایه فکری بر مدیریت سودمبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکریپیشینه تحقیق مدیریت سود رفتن به سایت اصلی بررسی تأثیر سرمایه…

  • ادبیات نظری تحقیق حق شرط و صلاحیت مرجع داوری بین المللی و داوری ایکسید

    ادبیات نظری تحقیق حق شرط و صلاحیت مرجع داوری بین المللی و داوری ایکسید دانلود ادبیات نظری تحقیق حق شرط و صلاحیت مرجع داوری بین المللی و داوری ایکسید دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش…

  • پیشینه و مبانی نظری رفتار اطلاع یابی

    پیشینه و مبانی نظری رفتار اطلاع یابی دانلود پیشینه و مبانی نظری رفتار اطلاع یابی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل تعاریف رفتار اطلاع یابی ویلسون ( 2000 ) رفتار اطلاع‌يابي انسان را عبارت…

  • پیشینه و مبانی نظری مسأله بازی و بازی درمانی و پرخاشگری

    پیشینه و مبانی نظری مسأله بازی و بازی درمانی و پرخاشگری دانلود پیشینه و مبانی نظری مسأله بازی و بازی درمانی و پرخاشگری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق مسأله…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری سازگاری زناشویی(فصل دوم)

    پيشينه پژوهش نظریه های سازگاری زناشویی,پيشينه تحقيق تعریف,پیشینه نظری سازگاری زناشویی,چارچوب نظري سازگاری زناشویی,دانلود مباني نظري سازگاری,فصل دوم سازگاری زناشویی,مباني نظري نظریه های سازگاری زناشویی,مباني نظري و پيشينه پژوهش سازگاری زناشویی دانلود فایل اصلی دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش و آموزش حین کارکارکنان و تجربه ایران و جهان در این باره

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش و آموزش حین کارکارکنان و تجربه ایران و جهان در این باره دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش و آموزش حین کارکارکنان و تجربه ایران و جهان در این باره دسته بندي :…

  • فیلم آموزش کامل درس نهم عربی پایه نهم - نُصوصٌ حول الصِّحةِ ( متن هایی در مورد سلامتی )

    جزوه عربی کنکور,جزوه کامل عربی نهم,جزوه کامل عربی یازدهم دبیرستان,عربی دوم دبیرستان برای کنکور,فیلم آموزشی عربی نهم,قواعد عربی 2 برای کنکور دانلود فایل اصلی فیلم آموزش کامل درس نهم عربی پایه نهم - نُصوصٌ حول الصِّحةِ ( متن هایی در…

  • پاورپوینت امنیت طراحی فضاهای مسکونی

    پاورپوینت امنیت طراحی فضاهای مسکونی دانلود پاورپوینت امنیت طراحی فضاهای مسکونی دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت بررسی و مطالعه امنیت طراحی فضاهای مسکونی،در حجم 32 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن: به کارگیری…

  • پاورپوینت آشنایی مقدماتی با قوانین و مقررات جورک

    پاورپوینت آشنایی مقدماتی با قوانین و مقررات جورک دانلود پاورپوینت آشنایی مقدماتی با قوانین و مقررات جورک دسته بندي : مهندسی معدن جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت آشنایی مقدماتی با قوانین و مقررات جورک(سازمان نظام مهندسی معدن)،در…

  • تحقیق با موضوع زندگینامه پروین اعتصامی

    تحقیق با موضوع زندگینامه پروین اعتصامی دانلود تحقیق با موضوع زندگینامه پروین اعتصامی دسته بندي : تاریخ و ادبیات جزئیات و دریافت گزارش فایل پروین اعتصامی در ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ هجری شمسی در تبریز به دنیا آمد. نام او، چنان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف زنجیره تامین و ریسک در زنجیره تأمین (فصل دوم)

    انواع ریسک های زنجیره تامین,دانلود مباني نظري ریسک زنجیره تامین,مباني نظري تعاریف زنجیره تامین,مباني نظري مدیریت زنجیره تامین,مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف زنجیره تامین و ریسک در زنجیره تأمین (فصل دوم),مدیریت ریسک زنجیره تامین: مرور ادبیات دانلود فایل اصلی…

  • پیشینه و مبانی نظری تصويرسازي ذهني و توجه بیرونی ودرونی

    پیشینه و مبانی نظری تصويرسازي ذهني و توجه بیرونی ودرونی دانلود پیشینه و مبانی نظری تصويرسازي ذهني و توجه بیرونی ودرونی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق تصويرسازي ذهني وتوجه…