مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

انواع تجاري‌سازي,تجاری سازی ppt,تجاری سازی دانش,روش های تجاری سازی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم),مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي,مراحل تجاری سازی ایده,مفهوم تجاری سازی
دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) در 92 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي   تجاري‌سازي در فرهنگ لغات هريتج به معني به كارگيري روش‌هاي كسب و كار به منظور سود و انجام بهره‌گيري آمده است. تعاريف متعددي از قبيل: معرفي يك محصول يا خدمت در بازار براي سود، فرآيند تبديل چيزي به فعاليت تجاري، تعاريف تقريباً مترادفي هستند كه در ساير فرهنگ لغات‌ها براي تجاري‌سازي مي‌توان يافت.   در ادبيات نو‌آوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ساده‌ترين تعريف تجاري‌سازي را عرضه يك محصول جديد در بازار مي‌داند.   دولت كانادا در سند برنامه بودجه‌اي  سال 2004، تجاري‌سازي را اين گونه تعريف كرده است: فرآيندي كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند.   تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فراگردهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فراگرد مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي است ( فكور، 1383: 120). تجاري‌سازي “انتقال يك ايده، رويه يا انديشه ناشي از تحقيق به محيطي كه در آن به يك محصول، خدمت يا فراگرد تبديل شود” مي‌باشد (Rand,2003:26).   كارسون تجاري‌سازي را انتقال رسمي اكتشافات و نوآوري‌هاي ناشي از تحقيقات علمي انجام شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیر انتفاعي به بخش تجاري براي منفعت عمومي مي‌داند (Karlsson,2004:15).   اراب  (1988) تجاري‌سازي را بدين صورت تعريف كرده است: “تجاري‌سازي شامل توليد ايده‌اي جديد و پياده‌سازي آن روي يك محصول، فراگرد يا خدمت جديد است كه منجربه رشد پوياي اقتصاد ملي و افزايش اشتغال و افزايش سود خالص براي بنگاه كسب و كار نوآور مي‌شود”(Urabe,1988:380).   جولي  (1997) تجاري‌سازي را فراگردي تعريف مي‌كند كه از بينش فناوري بازار آغاز شده و به كاركردهاي پايدار محصول متناسب با بازار ختم مي‌شود (Spilling,2004:230).   اسپلينگ  با مروري بر تعاريف مختلف از جمله تعريف جولي (1997) در مورد تجاري‌سازي تعريف جامعي ارائه مي‌نمايد؛ وي تجاري‌سازي را به عنوان فراگرد انتقال و تبديل دانش نظري موجود در نهادهاي دانشگاهي به برخي انواع فعاليت‌هاي اقتصادي تعريف كرد (Spilling,2004,3).   بندريان (2007) تجاري‌سازي را به عنوان تبديل يا انتقال ” فناوري” به يك موقعيت سودآور تعريف مي‌كند. كه مقصود از فناوري، فنون، تكنيك‌ها، فراگردهاي دريافت حق اختراع يا ساير مالكيت‌هاي خصوصي، مواد، تجهيزات، سيستم‌ها و نظاير آنهاست (Bandarian,2007:33).   فانگ‌ زوا  (2004) با بررسي تحقيقات برايت  (1969)، سارن  (1984)، روث‌ول  (1992) به اين نتيجه رسيد كه، تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه در آن، توسعه ايده‌هاي جديد يا داده‌هاي تحقيقاتي و تبديل آنها به محصولات تجاري يا خدمات و در نهايت ارائه به بازار ديده شود.   روبرت با اشاره به تعريف اتربك  (1971) كه نقطه آغاز تجاري‌سازي را با اختراع و ابتكار همراه مي‌داند، تشريح مي‌نمايد كه برخي از محققين بهره‌برداري از اختراع را نيز در تجاري‌سازي تحقيقات دخيل نموده و مطرح مي‌نمايند كه بدون تجاري‌سازي موفق، اختراع تبديل به نوآوري نمي‌شود و در نتيجه به بازار معرفي نخواهد شد (Roberts,2007:115,Murray2004:220,Gans,2006:111 ).   لندري و همكارانش  (2007) فعاليت‌هاي انتقال دانش را در موارد زير دسته‌بندي كرده‌اند:الف) انتقال نتايج پژوهش؛ ب) ارائه نتايج پژوهش‌ها؛ ج) نشست با گروه‌هاي كاري همراه با كاربران؛  د) ارائه خدمات مشاوره؛ هـ) مشاركت در توسعه محصول و خدمات؛ و) مشاركت در فعاليت‌هاي كسب و كار؛ ز) تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌ها.   اغلب تعاريف در زمينه تجاري‌سازي دانش توليد شده در دانشگاه‌ها، تأكيدي ويژه بر كارآفريني دانشگاهي داشته و برخي پژوهشگران (Toole and Czarnitzki,2007:225) آنها را مترادف با يكديگر مي‌دانند.   در ادبيات نوآوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ريمر، آيسرمن و ديگران (2005) تجاري‌سازي را “فرآيند تبديل فناوري به محصولات موفق اقتصادي” تعريف مي‌كنند (Buenstorf,2009:189).   نظامنامه اوسلو و كميسيون اروپايي(1995) تعريف مفصل‌تري از تجاري‌سازي نوآوري ارائه مي‌كند:   “تجاري‌سازي نوآوري، عبارت است از نوسازي و توسعه بازارهاي از محصولات و خدمات و بازارهاي مربوط به آنها؛ ايجاد روش‌هاي جديد توليد، عرضه و توزيع، ارائه‌ي تغييراتي در مديريت، سازمان‌هاي كاري، موقعيت‌هاي كاري و مهارت‌هاي نيروي كار” (202:Toole and Czarnitzki,2007).   چانگ و همكاران  (2009) تعريف عملي براي تجاري‌سازي پژوهش‌هاي دانشگاهي ارائه مي‌دهند: “اعضاي هيأت علمي كه بدنبال بهره‌برداري از نتايج پژوهش‌هاي خود از طريق دريافت حق اختراع، واگذاري امتياز و مشاركت در مالكيت شركت‌هاي انشعابي هستند”.   تعريف اسكاتيش اينترپرايز  (1996) از تجاري‌سازي چنين است: تجاري‌سازي فرآيند تبديل علم و تكنولوژي، تحقيق جديد يا يك اختراع به محصول يا فرآيندهاي صنعتي قابل عرضه در بازار است. اين كار مي‌تواند هم توسط شركت‌هاي موجود، يا از طريق ايجاد شركت‌هاي جديد صورت گيرد. تجاري‌سازي موفق منجر به نوآوري در محصول و نوآوري در فرآيند مي‌گردد.   انتقال يك ايده، روش، شئي، مهارت، دانش فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي اجرا شده در بخش دانشگاهي ( با همكاري شريكان يا بدون آن) به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه يا بهبود محصولات يا فرآيندها منجر شود. مفهوم فوق كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد.   تجاري‌سازي فرآيندي است كه طي آن ايده، نتيجه يا توليدات حاصل از بخش تحقيقاتي به محصولات، خدمات و فرآيندهاي قابل عرضه در بازار تبديل مي‌شود كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند. به عبارت ديگر تجاري‌سازي تحقيقات مجموعه تلاش‌هايي است كه به منظور فروش كارهاي تحقيقاتي با هدف كسب سود و ارتباط هر چه بيشتر آموزش و پژوهش با اهداف اقتصادي و اجتماعي مي‌توان اشاره كرد. با توجه به تعاريف فوق تجاري‌سازي را مي‌توان به بازار رسانيدن يك ايده و يا يك نوآوري دانست.   مسلماً ورود مؤسسات تحقيقاتي به عرصه تجارت و بازاريابي محصولات خود و توجه به نيازمندي‌هاي بازار و معيارهاي مشتريان، در بطن خود حاصل برخي فرصت‌ها و پيامدهاي مثبت است پيامدهايي كه در حداقل بهره‌وري كمك به خودگرداني مؤسسات و در آرماني‌ترين انتظار افزايش استانداردهاي زندگي (ايمني و امنيت)، كيفيت زندگي، توليد ثروت و رشد اقتصادي را در پي‌خواهد داشت ( توكلي، بزمي، فدوي اصغري، 1386: 156-150).   با اين حال همه محققان تجاري‌سازي را به عنوان يك پديده مثبت تلقي ننموده‌اند و گروهي از آنها نسبت به آن ابراز بدبيني كرده‌اند. براي مثال جاكوب  و همكاران (2003) فعاليت‌هاي تجاري دانشگاه را تهديدي براي اقتدار علم مي‌دانند و معتقدند كه تجاري‌سازي فرهنگ تحقيق را دستخوش تغيير مي‌نمايد. تجاري‌سازي نتايج تحقيق و تحقيقات مشترك دانشگاه و صنعت، استانداردهاي اخلاقي تحقيق را تضعيف نموده و اعتماد عمومي به نتايج آنرا كاهش مي‌دهد. بعلاوه اهداف تجاري، تضادهايي را در علائق محققين دانشگاهي و حاميان مالي فراهم مي‌نمايد. اين تضادها بالطبع بر نتايج تحقيق تأثيرگذار است. آنان دخالت در انتخاب نمونه‌گيري طرح تحقيق و روش تحليل و تفسير نتايج را، حاصل تجاري شدن تحقيق مي‌دانند. رازداري و اختفا از الزامات فراگرد توليدات صنعتي است در حاليكه پويايي علم، در گرو ارتباطات كامل و آزاد در ميان اجتماعات علمي است و رازداري و اختفاي يافته‌هاي علمي، عامل ركود علم بوده و در تقابل با ارزش «صداقت در علم» قرار مي‌گيرد. اما اتزكويتز و همكارانش (2000) معتقدند كه بتدريج بين دانشگاه و جامعه، رابطه‌اي دو طرفه مبتني بر دانش ايجاد شده است و دانشگاه‌ها توانسته‌اند نقشي فعال را در توسعه اقتصادي ايفا كنند. از نظر آنان اين نكته  قابل تأمل است كه همكاري دانشگاه و صنعت، حوزه نظريه‌پردازي در دانشگاه‌ها را غني‌تر مي‌سازد. شايد بدين خاطر كه نظريه‌پردازان و دانشگاهيان با مسائل صنعت آشنا شده و نظريه‌هاي كاربردي‌تري را ارائه مي‌دهند و چرخه نظريه و عمل بهتر شكل مي‌گيرد.   مطالب زيادي در خصوص پيشرفت‌هاي علم، دانش و فناوري مي‌خوانيم و مي‌شنويم. ليكن ممكن است خيلي از ما به تمايز بين علم ، دانش  و فناوري  توجه نكرده باشيم. با همين مبنا، بين توليد علم و پيشرفت‌هاي فناوري يك كشور فاصله وجود دارد. به محض توليد علم در يك كشور، آن كشور به خودكفايي در فناوري نايل نمي‌شود. بلكه توليدات علمي بايد مراحلي را طي كنند تا به فناوري قابل استفاده در جامعه تبديل شوند. اگر كشوري در مرحله توليد علم بماند و حلقه‌هاي بعدي تبديل علم به فناوري را طي نكند، به پيشرفت فني و فناوري نمي‌رسد. در اين حالت، توليدات علمي اين كشورها خوراك علمي كشورهاي پيشرفته‌تر مي‌شود كه حلقه‌هاي بعدي را شكل داده‌اند. حلقه‌هايي كه تجاري‌سازي توليدات علمي را انجام مي‌دهند و محصول را از آزمايشگاه به بازار عرضه مي‌كنند. با اين نگاه تجاري‌سازي علم از ارزش آن نمي‌كاهد، بلكه به آن ارزش و كاربرد مي‌دهد. با اعمال تجاري‌سازي، دانشمندان و صاحبان علم و دانش هم فرصت‌هاي بيشتري براي ادامه تحقيقات، توسعه و گسترش مرزهاي آن پيدا مي‌كنند. تجاري‌سازي دانش را مي‌توان هم از درون دانشگاه‌ها و هم از بيرون آن انجام داد. تجاري‌سازي توليدات علمي، موضوع مهمي است كه ما در ايران از آن غافليم. به همين علت است كه به رغم سهم نسبتاً خوب استادان دانشگاه‌هاي ايران در توليد مقالات بين‌المللي، كشور ما هنوز از نظر فناوري وابسته است.   از تعاريف فوق بر مي‌آيد كه تجاري‌سازي تحقيقات فرآيندي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فرآيندهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فرآيند مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي مي‌باشد (فكور، 53:1383). تجاري‌سازي دانش، يك منبع بالقوه درآمد را براي دانشگاه‌ها و ساير نهادهاي تحقيقاتي فراهم ساخته و وابستگي آنها به بودجه عمومي را كاهش مي‌دهد (Buenstorf,2009:281). مسلماً اين امر زماني ممكن مي‌گردد كه تجاري‌سازي دانش در دانشگاه‌ها به يك فعاليت داوطلبانه و نه اجباري تبديل شود (Rasmussen et al, 2006:524).   بنابراين مفهوم انتقال فناوري بين بخش دانشگاهي و صنعت چنين بيان مي‌گردد: انتقال يك ايده، روش، مهارت، دانش‌ فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي انجام شده در بخش دانشگاهي به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه و يا بهبود محصولات و فرآيندها منجر شود. اين مفهوم كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد (فكور، 26:1385). افزايش اعتبار دانشگاه‌ها از طريق انتقال فناوري به صنعت، نقش اساسي را در افزايش سرمايه انساني دانشگاه‌ها ايفا مي‌كند. اين امر به وسيله جذب باهوش‌ترين دانشجويان از برترين دانشكده‌ها امكان‌پذير مي‌گردد (Nicola et al,2004:3)._______________________  The Budget plan 2004, page133.  -Urabe.  Jolly.  Spilling.  Zhao.  Bright.  Saren.  Rothwell.  Utterback.  Landry et al.قسمتی از پیشینه تحقیق:   ” سیگل و همکارانش” (78 :Siegel et al, 2004) در تحقیقی دیگر با عنوان طراحی مدل برای انتقال مؤثر دانش از دانشگاه به صنعت با تکیه بر رویکرد استقرایی و کیفی به شناسایی موضوعات کلیدی سازمان در توسعه مؤثر انتقال دانش پرداختند. این تحقیق مبتنی بر 55 مصاحبه ساختار یافته است که از 98 شرکتی که با 5 دانشگاه در ارتباط بودند گرفته شد. در نهایت با تحلیل نتایج مصاحبه‌ها آنها به این نتیجه رسیدند که رعایت نکات زیر برای انتقال مؤثر دانش الزامی است.1- ایجاد سیستم پاداش برای انتقال فناوری.2- طراحی سیاست‌های منعطف دانشگاهی برای انتقال فناوری.3- اختصاص منابع اضافی به فرآیند انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت.4- کاهش مرزهای فرهنگی و اطلاعاتی میان ذینفعان اصلی انتقال فناوری.فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:2-1- مقدمه           2-2-  مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي  2-3- تاريخچه تجاري‌سازي تحقيقات دانشگاهي         2-4- اهميت تجاري‌سازي نتايج تحقيق   2-5- روند تجاري‌سازي دانش     2-6- فرآيند تجاري‌سازي       2-7- انواع تجاري‌سازي        2-8- روش‌هاي تجاري‌سازي      2-9- مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي     2-10-  مراحل تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهشي          2-11-  موانع انتقال تجاري‌سازي          2-12-  ساختار نوآوري   2-13- كارآفريني       2-14- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته        2-15- بررسي روند تجاري‌سازي در بخش دانشگاهي كشور ايران      منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

برچسب ها:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) مفهوم تجاری سازی مراحل تجاری سازی ایده روش های تجاری سازی تجاری سازی ppt تجاری سازی دانش انواع تجاري‌سازي مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • پاورپوینت درباره کیفیت سود

    پاورپوینت درباره کیفیت سود دانلود پاورپوینت درباره کیفیت سود دسته بندي : اقتصاد جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات : فایل پاورپوینت با موضوع کیفیت سود دارای 26 اسلاید قابل ویرایش در قالب پاورپوینت. بخشی از متن : مقدمه گزارش‌های…

  • طرح توجیهی تاسیس ساختمان خدمات فناوري اطلاعات IT

    بسته ی پروژه های کارافرینی کامپیوتر و فناوری اطلاعات,تاسیس ساختمان فناوری اط,دانلود رایگان طرح توجیهی کامپیوتر,دانلود طرح توجیهی فناوری اطلاعات,طرح توجیهی تاسیس ساختمان خدمات فناوري اطلاعات IT,طرح کارافرینی تکنولوژیIT,طرح کسب و کار پروژه های IT دانلود فایل اصلی طرح توجیهی…

  • پاورپوینت ابزار های هفت گانه جدید کنترل کیفیت

    پاورپوینت ابزار های هفت گانه جدید کنترل کیفیت دانلود پاورپوینت ابزار های هفت گانه جدید کنترل کیفیت دسته بندي : صنایع جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت ابزار های هفت گانه جدید کنترل کیفیت،در حجم 52 اسلاید قابل…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع آلودگي منابع آب به موادنفتي و روش كنترل آن

    دانلود پاورپوینت با موضوع آلودگي منابع آب به موادنفتي و روش كنترل آن برچسب ها: آلودگی های نفتی در آبپاورپوینت آلودگی آبانواع آلودگی های نفتیآلودگی نفتی در خاکآلودگی نفتی pdfمقاله آلودگی آب های زیرزمینیتاثیر نفت بر محیط زیست رفتن به…

  • پاورپوینت معماری بازارهای سنتی

    پاورپوینت معماری بازارهای سنتی دانلود پاورپوینت معماری بازارهای سنتی دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت معماری بازارهای سنتی و چند نمونه بازار قدیمی در شهرهای مختلف ایران،در حجم 57 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک…

  • پاورپوینت مجموعه ورزشی کوثر شیراز

    استخر,پاورپوینت آشنایی با مجموعه ورزشی کوثر,پاورپوینت مجموعه ورزشی کوثر شیراز,پروژه مجموعه ورزشی,دانلود پاورپوینت مجموعه ورزشی کوثر شیراز,سالن بدنسازی,سونا,مجموعه ورزشی کوثر شیراز دانلود فایل اصلی پاورپوینت مجموعه ورزشی کوثر شیراز از سایت دانلود فایل توضیحات:فایل پاورپوینت مجموعه ورزشی کوثر شیراز ،…

  • پاورپوینت مقایسه تطبیقی مدیریت استراتژیک فروشگاه زنجیره ای رفاه با فروشگاه زنجیره ای وال مارت

    پاورپوینت مقایسه تطبیقی مدیریت استراتژیک فروشگاه زنجیره ای رفاه با فروشگاه زنجیره ای وال مارت دانلود پاورپوینت مقایسه تطبیقی مدیریت استراتژیک فروشگاه زنجیره ای رفاه با فروشگاه زنجیره ای وال مارت دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل…

  • دانلود پرسشنامه سبک های دفاعی آندرز و همکاران

    پرسشنامه سبک های دفاعی (dsq),تفسیر پرسشنامه سبک های دفاعی,دانلود پرسشنامه سبک های دفاعی,دانلود پرسشنامه مکانیسم های دفاعی,دانلود رایگان پرسشنامه سبک های دفاعی,دانلود رایگان پرسشنامه مکانیسم های دفاعی,نگین فایل,نمره گذاری پرسشنامه سبک های دفاعی دانلود فایل اصلی دانلود پرسشنامه سبک های…

  • فایل پاورپوینت آشنایی با انواع سازه های نوین در معماری

    فایل پاورپوینت آشنایی با انواع سازه های نوین در معماری برچسب ها: دانلود پاورپوینت سازه های نوین در معماریپاورپوینت سازه فضاکارسازه های چادریسازه های بادیسازه های نوین در معماریپاورپوینت سازه های کابلیسازه های کش بستیپاورپوینت سازه های LSFپاورپوینت سازه های…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع مداخلات پرستاری در رابطه با بیماران دریافت کننده درمان وریدی

    دانلود پاورپوینت با موضوع مداخلات پرستاری در رابطه با بیماران دریافت کننده درمان وریدی برچسب ها: ارتباط موثر با بیمارنحوه ارتباط پرستار با بیمارارتباط موثر پرستار با بیمارارتباط با بیمارpptمهارتهای رفتاری و ارتباطی در بیمارستانمهارت های ارتباطی پرستارانچک لیست مهارتهای…

  • دانلود مقاله طراحی، شبیه سازی وساخت تفنگ ریلی الکترومغناطیسی با بانک خازنی ۲٫۲کیلو ژول

    ۲٫۲کیلو,الکترومغناطیسی,بانک,تفنگ,خازنی,دانلود,ریلی,ژول,سازی,شبیه,طراحی,مقاله,وساخت دانلود فایل اصلی دانلود مقاله طراحی، شبیه سازی وساخت تفنگ ریلی الکترومغناطیسی با بانک خازنی ۲٫۲کیلو ژول از سایت دانلود فایل چکیده دراین مقاله به شبیه سازی و ساخت یک پرتاب کننده الکترومغناطیسی پرداخته شده است . در قسمت…

  • دانلود پرسشنامه مدیریت تعارض رابینز

    بانک پرسشنامه رایگان,پرسشنامه مدیریت تعارض,پرسشنامه مدیریت تعارض پوتنام و ویلسون,دانلود رایگان پرسشنامه رضایت شغلی,دانلود رایگان پرسشنامه مدیریت,دانلود رایگان پرسشنامه مدیریت تعارض,دانلود رایگان پرسشنامه مدیریت تعارض رابینز,مدیریت تعارض رابینز دانلود فایل اصلی دانلود پرسشنامه مدیریت تعارض رابینز از سایت دانلود فایل…

  • مطالعات کاربرد مدل گسترش عملکرد کیفیت (QFD) به منظور توسعه محصول با رویکرد مشتری گرایی

    مطالعات کاربرد مدل گسترش عملکرد کیفیت (QFD) به منظور توسعه محصول با رویکرد مشتری گرایی دانلود مطالعات کاربرد مدل گسترش عملکرد کیفیت (QFD) به منظور توسعه محصول با رویکرد مشتری گرایی دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل…

  • پاورپوینت گزیده قصاید خاقانی

    پاورپوینت گزیده قصاید خاقانی برچسب ها: خاقانی قصیده شعر شاعر رفتن به سایت اصلی پاورپوینت گزیده قصاید خاقانی دسته بندي : تاریخ و ادبیات جزئیات و دریافت گزارش فایل  گزيدۀ قصايد خاقاني رشته زبان و ادبیات فارسی2 واحد درسینام منبع و…

  • مبانی نظری نابینایان

    مبانی نظری نابینایان دانلود مبانی نظری نابینایان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری نابینایان فصل دوم تاریخچه توجه نابینایان گذری بر تاریخچه آموزش و پرورش در ایران و جهان تاریخچه خط بریل…

  • ادبیات نظری تحقیق و پیشینه آموزش پیش دبستانی و یادگیری مهارتهای روانی-حرکتی

    ادبیات نظری تحقیق و پیشینه آموزش پیش دبستانی و یادگیری مهارتهای روانی-حرکتی دانلود ادبیات نظری تحقیق و پیشینه آموزش پیش دبستانی و یادگیری مهارتهای روانی-حرکتی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه…

  • فایل پاورپوینت پیمایش در Civil3D

    فایل پاورپوینت پیمایش در Civil3D برچسب ها: دانلود پاورپوینت پیمایش در Civil3Dپیمایش در Civil3Dنقشه برداریCivil3Dآنالیزو سرشکنی پیمایش در Civil3Dپاورپوینت پیمایش در Civil3Dنقشهپیمایش رفتن به سایت اصلی فایل پاورپوینت پیمایش در Civil3D دسته بندي : عمران جزئیات و دریافت گزارش فایل…

  • پاورپوینت گوناگونی (فصل دوم محیط پاسخده)

    پاورپوینت گوناگونی (فصل دوم محیط پاسخده) برچسب ها: دانلود پاورپوینت گوناگونی (فصل دوم محیط پاسخده)محیط پاسخدهگوناگونی (فصل دوم محیط پاسخده)پاورپوینت گوناگونی در معماریگوناگونی در معماریالزامات طراحیپاورپوینت گوناگونی (فصل دوم محیط پاسخده)شهرسازی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت گوناگونی (فصل دوم محیط…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق صنعت و توسعه صنعتی

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق صنعت و توسعه صنعتی دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق صنعت و توسعه صنعتی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری تحقیق فهرست مطالب : صنعت شکل2 - 1 :…

  • ادبیات نظری تحقیق قرارداد پیمانکاری

    ادبیات نظری تحقیق قرارداد پیمانکاری دانلود ادبیات نظری تحقیق قرارداد پیمانکاری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل گفتار اول : مفهوم لغوی واصطلاحی پیمانکاری پیمانکاری در لغت به معنای مقاطعه کاری ، کنتراتچی ،…

  • پاورپوینت آشنایی با معماری ایران

    پاورپوینت آشنایی با معماری ایران دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری ایران دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت آشنایی با معماری ایران،در حجم 54 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه. بخشی از متن: معماری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بلوغ و مرحله نوجوانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بلوغ و مرحله نوجوانی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بلوغ و مرحله نوجوانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی مرحله نوجواني…

  • پاورپوینت طرح جامع فضای سبز کرج

    پاورپوینت طرح جامع فضای سبز کرج برچسب ها: دانلود پاورپوینت طرح جامع فضای سبز کرج طرح جامع فضای سبز کرج فضای سبز شهریپاورپوینت فضای سبز کرجمطالعه و تهیه طرح جامع فضای سبز شهرفضای سبز پاورپوینت طرح جامع فضای سبز کرج…

  • پیشینه و مبانی نظری نگرشهای فرزند پروری وخلاقیت

    پیشینه و مبانی نظری نگرشهای فرزند پروری وخلاقیت دانلود پیشینه و مبانی نظری نگرشهای فرزند پروری وخلاقیت دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق نگرشهای فرزند پروری وخلاقیت فصل دوم :…

  • پیشنه و ادبیات نظری افسردگی و افسردگی یک قطبی

    پیشنه و ادبیات نظری افسردگی و افسردگی یک قطبی دانلود پیشنه و ادبیات نظری افسردگی و افسردگی یک قطبی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فصل دوم ( مبناي نظري ) 1 - تعريف…

  • گزارش تخصصی راه های افزایش اعتماد به نفس و خوباوری در دانش آموزان و نقش آن در پیشرفت تحصیلی

    گزارش تخصصی راه های افزایش اعتماد به نفس و خوباوری در دانش آموزان و نقش آن در پیشرفت تحصیلی برچسب ها: اعتماد به نفسدانش آموزپیشرفت تحصیلیخوباوری در دانش آموزان نقش پیشرفت تحصیلی رفتن به سایت اصلی گزارش تخصصی راه های…

  • پاورپوینت ساختارسيستم هاي بانکداري در سراسر دنيا

    پاورپوینت ساختارسيستم هاي بانکداري در سراسر دنيا برچسب ها: ساختارسيستم هاي بانکداري در سراسر دنياساختار سيستم بانکداري در کشورهاي صنعتيعوامل ايجاد بحران در بانکهاي کشورهاي صنعتيبانک های بزرگ دنيا سيستم بانکداري ايالات متحده آمريکابازارمالي منحصر به فرد اروپا رفتن به…

  • پاورپوینت دیدگاه معماران بزرگ جهان درمورد معماری

    پاورپوینت دیدگاه معماران بزرگ جهان درمورد معماری برچسب ها: دانلود پاورپوینت دیدگاه معماران بزرگ جهان درمورد معماری توصیف معماری از زبان معماران بزرگ جهانپاورپوینت توصیف معماریدیدگاه معماران بزرگ جهان درمورد معمارینظریه معماران در مورد معماریپاورپوینت دیدگاه معماران بزرگ جهان درمورد…

  • بررسی نقش واسطه ای شایستگی اجتماعی در رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری و مزیت رقابتی

    بررسی نقش واسطه ای شایستگی اجتماعی در رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری و مزیت رقابتی برچسب ها: پایان نامه بررسی نقش واسطه ای شایستگی اجتماعی در رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری و مزیت رقابتیپروژه بررسی نقش واسطه ای…

  • ادبیات نظری تحقیق تعاریف ومفاهیم ودیدگاههای فرهنگ سازمانی

    ادبیات نظری تحقیق تعاریف ومفاهیم ودیدگاههای فرهنگ سازمانی دانلود ادبیات نظری تحقیق تعاریف ومفاهیم ودیدگاههای فرهنگ سازمانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مفهوم فرهنگ فرهنگ واژه‌اي است كه علماي علم اجتماع و پژوهشگران…

  • پاورپوینت طرح بافت فرسوده شهر گرمسار

    پاورپوینت طرح بافت فرسوده شهر گرمسار دانلود پاورپوینت طرح بافت فرسوده شهر گرمسار دسته بندي : شهرسازی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت طرح بافت فرسوده شهر گرمسار ،در حجم 32 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک…

  • فایل پاورپوینت اصول كلي طراحي ساختمانهای بنائي

    فایل پاورپوینت اصول كلي طراحي ساختمانهای بنائي برچسب ها: دانلودپاورپوینت اصول كلی طراحی ساختمانهای بنائیاصول كلي طراحی ساختمانهای بنائیپاورپوینت ساختمانهای بنائیساختمانهای بنائیکلاف بندی قائم و افقی در سازه بنائیضوابط طراحی سازه بنائیملاتهاپاورپوینت اصول كلي طراحي ساختمانهای بنائيسازه بنائی رفتن به…

  • معماری پرش کیهانی

    معماری پرش کیهانی دانلود معماری پرش کیهانی دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل معماری پرش کیهانی فهرست مطالب 1.روند تغییر دیکانستراکشن و فولدینگ به پرش کیهانی2.علوم و نظریه های قبل از ایجاد3.فلسفه ابداع و ایجاد4.ضوابط و اصول…

  • پاورپوینت در مورد مهار افسردگی

    پاورپوینت در مورد مهار افسردگی دانلود پاورپوینت در مورد مهار افسردگی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل بخشی از متن فایل :افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی است که به احساس غم محدود نمی‌شود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسي و شناخت سرمایه فکری و ابعاد آن (فصل دوم)

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسي و شناخت سرمایه فکری و ابعاد آن (فصل دوم),مبانی نظری بررسي و شناخت سرمایه فکری و ابعاد آن (فصل دوم),مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسي و شناخت سرمایه فکری و ابعاد آن (فصل…